dubbel naar ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

cpa79

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 sep 2009
Hallo allemaal,
Heb regelmatig op dit forum gekeken en eigenlijk nooit helemaal het antwoord gevonden. Er staat ergens op dit forum een marco voor ontdubbelen en verplaatsen, maar deze werkt niet zoals ik wil. Onderstaande macro haalt netjes alle dubbelen weg, maar ik zou graag dat de regels niet helemaal uit het bestand verdwijnen maar dat deze naar bv blad 2 worden verplaatst. Heb ook een voorbeeld toegevoegd met wat de bedoeling is. Als iemand mij kan helpen, zou dat heel fijn zijn en mij veel tijd besparen. Alvast bedankt

Sub DubbleDelete()
'Dim Rij, Kolom, StartRij, EindRij, TempValue
Application.Calculation = xlManual

On Error Resume Next
Rij = ActiveCell.Row
Kolom = ActiveCell.Column
Do While Cells(Rij, Kolom) <> ""
If Trim(Cells(Rij, Kolom).Value) = Trim(Cells(Rij + 1, Kolom)) Then
Rows(Rij).Select
Selection.Delete Shift:=xlUp
Else
Rij = Rij + 1
End If
Loop
Cells(1, kolom).Select

Application.Calculation = xlAutomatic
End Sub

Bijlagen

cpa79,

Er staat ergens op dit forum een marco voor ontdubbelen en verplaatsen, maar deze werkt niet zoals ik wil.
Je kunt natuurlijk ook proberen om die macro naar je eigen wensen aan te passen.
Verander wat je wil en kijk wat er gebeurd, daar leer je van.

Laatst bewerkt:
Beste cpa79,

Bijgaand een voorbeeld van hoe het ook zou kunnen. Wim heeft gelijk met zijn opmerking maar hier kan je ook weer van leren :).

Denk er ook aan dat veel mensen nog geen Office2007 hebben. Dan wordt het dus lastig om de bijlage te lezen.

Succes!

Groet,

Ronald

Bijlagen

Bedankt voor de hulp. Zal er volgende keer aan denken om het als excel 97 op te slaan...helemaal niet bij nagedacht.

Ronald, bedankt voor het proberen. Ik heb het net even getest, maar hij pakt niet alles.

Ik heb geprobeerd de macro die niet goed werkte aan te passen, maar kreeg een foutmelding bij de range. In de macro van Ronald zie ik dat je dus wel meerdere kolommen als criteria kan nemen. Ik heb dus in ieder geval al iets geleerd :)

Ik ga verder met puzzelen (moet me maar eens goed in VBA verdiepen, want snap nog niet zo goed hoe al die regels zijn opgebouwd), maar als er nog suggesties zijn dan hou ik mij aanbevolen.

gr
Cynthia

cpa79,

Ik heb er ook niet zoveel verstand van maar door proberen en veranderen zie je vaak wat er gebeurd.
Zolang je niets opslaat veranderd er ook niets aan je file maar het is beter om hem een andere naam te geven.(voor de zekerheid)
Hier is je file met de macro van RvanGalenLast en volgens mij werkt hij.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Cynthia,

Zoals Wim ook al schreef, de macro werkt bij mij wel. Laat anders zien wat jij er van gemaakt hebt dan kan ik met je meekijken en eventueel aangeven wat er mis gaat.

Groet,

Ronald

Hoi Ronald,
Ik zie nu pas dat jij 2 kolommen achter de data hebt geplaatst. Maakt het nog uit in welke cel je staat als je de macro uitvoert? Ik zie namelijk alleen 1 regel naar een ander tabblad gaan en niet alle dubbelen gaan weg.

Op zich zou het wel een mogelijkheid zijn om een extra kolom toe te voegen, maar het bestaat al uit veel regels en er komen er steeds meer bij. Dus dan is het uiteindelijk nog veel werk om alles om te zetten.

gr
Cynthia

Cynthia,

Hetgeen op Blad3 staat is de oorspronkelijke data. Ik heb dat daar neergezet om de macro steeds opnieuw te kunnen testen. Er gebeurd verder niets met dit blad.

De macro werkt alleen op Blad1 waarbij de dubbelen naar Blad2 worden gekopiëerd en de op Blad1 worden verwijderd. Ik heb het bestand nogmaals bijgevoegd en iets aangepast om te laten zien dat hetgeen naar Blad2 wordt gezet juist is.

Mocht je er niet uitkomen plaats dan een voorbeeld jouw bestand.

Groet,

Ronald

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan