Opmerkingen

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Goede middag,
Ik heb een foto geplaatst bij een dokument in Opmerkingen.
Maar als ik dit dokument print staat er de tekst "Met opmerkingen [Mxx]" en achter deze tekst de foto.
Dit wil dan zeggen dat de foto of erg klein wordt of er een gedeelte zichtbaar is omdat de strook voor Opmerkingen bepaald is.
Is het mogelijk om de tekst "Met opmerkingen [Mxx]" te verwijderen?
Of is er een andere mogelijkheid om in Opmerkingen of misschien iets anders een foto te plaatsen, maar niet binnen het dokument?

Met vriendelijke groet, corania17

Of is er een andere mogelijkheid om in Opmerkingen of misschien iets anders een foto te plaatsen, maar niet binnen het dokument?
Geen flauw benul wat je hier mee bedoelt: op het moment dat je, waar dan ook, een foto opneemt in een document dan ziet-ie daar dus ook echt in. Punt. De enige manier om een foto te laten zien en de foto niet in het document op te nemen, is door er een verwijzing naar te maken. Zeg maar: een hyperlinkje. Dan heb je dus je Word document, en je foto apart.

Waarom je een foto in een Opmerking wil plaatsen, is mij verder een raadsel.

Beste OctaFish,
Dank je voor de reaktie.
Het klopt inderdaad dat als er een foto in een doc zit dat die er ook daadwerkelijk in zit.
De bedoeling is dat als het doc wordt geprint de foto niet wordt geprint, maar als het bestand wordt geopend de foto wel te zien is.
Dus bij printen worden de opmerkingen niet mee geprint, wat ik in gedachte had dat dat zo in te stellen is.
Denk bijvoorbeeld aan een lijst van vrijwilligers met gegevens, waarvan geen foto wordt getoond bij printen, maar wel in het doc via de optie Opmerkingen.

Als je doel is om die opmerkingen niet te printen. Dat kan als volgt :

• Open het Word-document
  • Ga naar Bestand → Afdrukken
  • Onder Instellingen zie je een optie zoals:
    “Alle pagina’s afdrukken” en “Markeringen afdrukken”
  • Haal het vinkje weg bij “Markeringen afdrukken”
  • Afdrukken

Je bent wel afhankelijk van de gebruiker of die dit ook daadwerkelijk zo doet. Dus als gegevensbescherming is het twijfelachtig

Volgens mij krijg je dan wél grote gaten in je document, op de plek waar de afbeelding staat. Ik zou eerder kiezen voor de optie om tekst (de alinea waarin de foto staat) te verbergen, en met een knop in het document (en daarachter uiteraard VBA code) al dan niet zichtbaar te maken. Niet alleen hoeft de gebruiker dan niet voor het afdrukken naar de instellingen (makkelijk te vergeten), maar zie je op het document precies wat je afdrukt. Geen foto? Dan ook niet op de afdruk. Wél foto? Dan ook op de afdruk.

Of een macro maken waarmee je de foto wél (middels de verborgen tekst instelling) laat zien, maar die de foto verbergt als je afdrukt. Bij het gebruik van de knop krij je dan de vraag of je met of zonder foto wil afdrukken.

Maar voeg vooral eerst een document toe met hoe jij in gedachten hebt het er uit moet zien met een foto in de Opmerking.

Beste OctaFish,
Ik ga proberen om alles wat te verduidelijken met enkele plaatjes.
Allereerst de print zonder de foto en daarna met de foto.
Zo is meteen te zien wie de persoon is.
Zoals je ziet staat er dus Met opmerkingen [M..] op het tweede voorbeeld.
Als die tekst weg zou zijn kan de foto groter maar ook breeder.
Dat was eigenlijk ook mijn vraag.

vbd3.jpgvbd2.jpg

Bijlagen

Beste OctaFish,
Ik zie dat als ik vbd1.docx download en meteen open dat het dan werkt zoals ik in gedachte had.
1771580292582.png
Aan de rechterzijde staat een ballon en als daarop wordt geclickt verschijnt het kaartje.
Maar als het bestand wordt geopend rechtstreeks via Word staat de opmerking zoals in voorbeeld2 dus aan de rechterzijde in een kolom.
Hoe kan dat nu, moet ik ergens een setting veranderen?

Terug
Bovenaan Onderaan