• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbel variabel bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

toverkamp

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Hallo mensen,

Op een werkblad heb ik een aantal gegevens staan die maandelijks worden gevuld. 5 regels onder de laatste gevulde regel kopieer ik andere gegevens hierheen m.b.v. een macro. Juist die laatste gegevens wil ik graag selecteren met een macro. Het probleem is echter dat dit bereik volledig variabel is. Er is dus geen vast beginpunt.

Ik heb de volgende code om wel een cel te selecteren, maar het hele bereik lukt nog niet:
Code:
Range("A" & Blad11.Range("O3") + 5).select
Deze code selecteer in kolom A de eerste cel van de gegevens die 5 regels onder de bovenste gegevens staan. In cel O3 staat het aantal rijen wat die de bovenste gegevens bevatten.
Stel: O3 geeft als waarde 20 dan selecteert bovenstaande code cel A25

Code:
Range("E" & Blad11.Range("O3") + 5).select
Deze code selecteerd in kolom E de eerste cel van de gegevens die 5 regels onder de bovenstaande gegevens staan.
Stel: O3 geeft als waarde 20 dan selecteert bovenstaande code cel E25

Nu wil ik graag dat deze 2 codes worden samengevoegd en in bovenstaand voorbeeld A25 t/m E25 selecteert.

Code:
Range("A" & Blad11.Range("O3") + 5).Resize(1, 5).Select

Mvg

Rudi

Kijk dat werkt super!
Is het ook mogelijk om .Resize(1, 5) ook variabel te maken. Dus dat die niet alleen de eerste rij en eerste 5 cellen selecteert maar ook een geheel bereik:

Deze code selecteert bijvoorbeeld cel A25 (als O3 20 is):
Code:
Range ("A" & Blad11.Range("O3") + 5)

In cel P3 staat een getal die weergeeft hoeveel rijen het tweede gedeelte gegevens bevat. Dus als deze 4 rijen aan gegevens bevatten geeft P3 als waarde 24. Onderstaande code selecteerd in kolom dus cel E29 (P3 + 5).
Code:
Range ("E" & Blad11.Range("P3") + 5)

is het ook mogelijk om deze twee codes samen te voegen?

Ik ben er al uit:
Code:
Range("A" & Blad11.Range("O3") + 5).Resize(Range("Q3"), 5).Select

In cel Q3 heb ik staan hoe groot het bereik is (deze wordt berekend m.b.v. een formule, is dus variabel)

Zet je de vraag dan nog even op opgelost

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan