• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbel zijdig printen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frankie111

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2014
Berichten
50
In bijlage heb ik een bestand waarbij het mij niet lukt om in combinatie van met het tab-blad "samenvatting" en de andere tab bladeren, deze dubbelzijdig te laten afdrukken.
Ik breek hier al een paar dagen mijn hoofd, maar hieronder beschrijf ik mijn bevindingen en het probleem.

Indien ik het gehele workbook afdruk dan zal hij na het blad "samenvatting" toch een ander blad nemen, ook al is dit niet nodig. De tab bladeren "kilometervergoeding" en "overuren" worden dan weer wel dubbelzijdig afgedrukt.
Wanneer ik vanuit de printopties enkel de 2 tab-bladeren (kilometervergoeding en overuren) afdruk. Dan lukt het wel om deze dubbelzijdig af te drukken.
Indien ik het tab-blad "samenvatting" naar het midden (tussen kilometervergoeding en overuren) verplaats en ik druk dan het hele workbook af dan heb ik 3 verschillende (enkelzijdige afdrukken) bladeren!!??:confused:
Weet iemand hoe het komt dat het mij niet lukt om in combinatie met het werkblad"samenvatting", een dubbelzijdige print uit te voeren.

Heeft dat iets te maken dat je met tabellen geen dubbelzijdige prints kunt doen? Ik denk maar hard op want dat is het enige waardoor ik hieraan een mogelijke verklaring kan geven.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor zodanig dat ik wel in combinatie met het werkblad"samenvatting", een dubbelzijdig print kan afdrukken.

Hartelijk dank.
F


Bekijk bijlage Feb.xlsm
 
Wanneer ik de 2 tabbladen selecteer dan kan ik gewoon dubbelzijdig afdrukken

Beste TitaTovenaar,
was bij jou selectie van de 2 tabbladen "Samenvatting" ook geselecteerd?
Ik heb op meerdere verschillende computers en printers gepropeerd en nergens lukt dat. Ook niet op mijn werkpc met respectievelijke printer. Idem bij een collega.

Wat is de ervaring bij andere gebruikers van dit forum wanneer men dit document zoals hoger beschreven afdrukt? Lukt dat wel dubbelzijdig printen?
 
Hoi Frankie,

Jazeker, ik heb het op verschillende manieren bekeken. maar realiseer jij wel dat je voor elk tabblad afzonderlijk in je printopdracht moet aangeven dat het dubbelzijdig moet gebeuren? Als je voor Tab Sammevatting dubbelzijdig heb ingesteld, dan moet het voor tab Overuren precies zo ingesteld worden, je zult dus de afzonderlijke pagina's moeten nalopen op de print instellingen
 
Hey TitaTovenaar,

ja ik heb daar rekening mee gehouden. Dat is het rare. Ondertussen heb ik niet stil gezeten en van alles uitgeprobeerd. Blijkbaar is dat niet het geval in andere bestanden waar een database in gebruikt wordt. Hoe het dan komt dat dit nu bij mij, en blijkbaar hier en op het werk met steeds hetzelfde bestadn, wel zo is, blijft voor mij een raadsel.
Ik heb een nieuw tabblad aangemaakt met alle gegevens van "samenvatting" erin gekopieerd en daarna het oude blad verwijderd en wonder boven wonder nu is het probleem opgelost.:)
Software kan soms toch rare kuren hebben.

Toch bedankt om dit mee uit te zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan