• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele Controle

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mr. Tape

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2006
Beste forumleden,

een volgende vraag. In het bijgesloten bestand zijn 2 werkbladen in 1 bestand.
Op het werkblad planning wordt er op een dag geteld hoeveel personeelsleden tegelijk dezelfde werkcode hebben. Dit tellen gebeurd in de bovenstende tabel, waarbij de voorwaardelijke opmaak zorgt voor een stukje herkenning of er genoeg personen voor een bepaalde klus zijn gepland. In het voorbeeld OK en EH werkzaamheden.

Maar..
Op het werkblad kwaliteiten, staat achter iedere naam een bepaalde kwaliteit. In dit voorbeeld stage. Op een bepaalde klus mag echter maar één persoon met de kwaliteit stage worden gepland. In het echt zijn het ongeveer 80 namen, waardoor lang niet alle personeelsleden tegelijk op een computerscherm in *beeld* zijn.

Vraag:
Hoe laat je excel controleren of er niet twee personen op dezelfde dag, voor dezelfde activiteit niet de kwaliteit "stage" hebben?
En dit dan laten weergeven dmv een anderskleurend vakje in de telling van Bezetting/Minima.

B.v.d.

Gr. Ernie

Bijlagen

Ernie,

Als je er een zip. bestand van maakt, kan ik eens voor je kijken.

Ad.

rarlab

killermenace,

Bedankt voor de link, ga het bekijken.:thumb:

Ad.

Doet de formule in B2 niet wat je wilt?

Wat moet er dan nog aan veranderd worden?

Wigi

Beste allemaal,

Ik denk dat mijn vraagstelling niet geheel goed is geweest.
In B2 wordt geteld of de minimale bezetting wordt gepland c.q. nog moet worden bijgepland.
Aan de hand van kleurtjes kan je zien of het vereiste minimale aantal al behaald is.
Want in het echt is dit een veel grotere lijst waarbij de minimale bezetting continu in beeld blijft mbv titels blokkeren.

Echter ik wil nu ook graag een extra controle hebben dat er voor die activiteit niet bv twee stagiares gepland worden. Immers in de minimalebezetting telling wordt alléén geteld op de activiteitscode. Deze laat niet zien wat de kwaliteit van het personeel is.
Best mogelijk dat dit in een andere cel moet worden weergegeven/gecontroleerd.
Of misschien is het alleen mogelijk met een stukje VBA, wat steeds op de achtergrond meedraait en elke minimale bezettingscel controleerd.

Ik hoop dat mijn vraag nu wat duidelijker is.

BVD voor jullie hulp.

Gr. Ernie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan