Dubbele email bij aliassen in Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

luapoccaj

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2011
Hallo,

Hoewel ik er al veel over heb gelezen, kan ik de oplossing voor mijn probleem niet vinden.
Ik zal zo uitgebreid en duidelijk mogelijk mijn probleem schetsen:

Ik maak gebruik van Windows Live Mail en Windows7. Ik heb meerdere mail acounts ingesteld van HetNet. Ik heb aan mijn (hoofd) email-account bij HetNet meerdere aliassen hangen voor mijn vrouw en kinderen. Dat werkt al jaren probleemloos. Uiteraard kan er vanaf deze aliassen worden verzonden en ziet de ontvanger het alias-mailadres, zoals het hoort.

Voorheen werkte ik met Microsoft Outlook, maar omdat ik goede berichten over WLM had gehoord, heb ik een nieuw office-pakket aangeschaft, zonder Outlook. In WLM heb ik mijn alias-accounts ingesteld, echter in al deze postvakken komt alle email binnen, dus dubbel. Het zou fijn zijn als iemand hiervoor een oplossing heeft, zonder deze accounts te moeten verwijderen, want dat kan ik zelf ook bedenken. Het gaat om een hoofd-mailadres + 4-alias-mailadressen.

Voorbeeld (niet mijn email-adressen):
hoofd-account: a.voorbeeld@hetnet.nl (abonnement bij provider)
allias-account: arjan.voorbeeld@hetnet.nl (vader)
allias-account: bianca.voorbeeld@hetnet.nl (moeder)
allias-account: corne.voorbeeld@hetnet.nl (zoon)
allias-account: dorien.voorbeeld@hetnet.nl (dochter)

Benieuwd naar reacties. Hoop op een oplossing. Alvast vriendelijk dank.

Ik maak zelf ook gebruik van Windows Live Mail en ook met meerdere e-mail-adressen maar ik heb niets geen problemen.
Nu moet ik er ook bij vertellen dat als mijn email van mijn ene email al door Hotmail naar mijn andere mail wordt verstuurd. (dus al voordat het Windows Live Messenger binnenkomt)
De reden dat mijn 2e e-mailadres is ingesteld is puur vanwege het versturen van e-mails onder andere email.

Bij mij heb ik het als volgt gedaan.
Elke email wordt op zich zelf ingesteld (zonder aliassen o.i.d.)
Ga naar het tabblad Accounts (bovenin)
Klik op e-mail.
Maak een email aan (dus typ in a.voorbeeld@hetnet.nl of bijvoorbeeld bianca.voorbeeld@hetnet.nl)
Stel ook servers en dergelijke in voor elk e-mailadres.
Alleen bij het hoofdaccount zou ik het vinkje voor "Make this my default email account"

Herhaal deze stappen voor elk emailadres.

Dit zou moeten werken.
In de linker zijbalk kun je kiezen van welk e-mailadres je de mails wilt zien.
Bij het versturen moet je bij From het juiste e-mailadres selecteren. (Dit gaat vaak automatisch al goed)

Laatst bewerkt:
Elke email wordt op zich zelf ingesteld (zonder aliassen o.i.d.)

Hallo red123nax,
Bedankt voor je reactie. Ik ben echter bang dat het verschil hem zit in de "aliassen". Mijn mail adressen zijn nu eenmaal "aliassen" en geen "echte mailadressen". Toch werkt het in Outlook wel, en in WLM dus niet. Ik heb al veel geprobeert, maar kom er vooralsnog niet uit. Dus hulp, tips, of de oplossing blijft welkom.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan