Dubbele emails

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Ik heb Outlook Express 6.0 draaien onder XP. Voor normaal emailverkeer gebruik ik Outlook, Outlook Express gebruik ik voor Hotmail en nieuwsgroepen. Als ik een email via Hotmail binnen krijg, ontvang ik die steevast twee maal, terwijl er maar één account is aangemaakt. Waar moet ik de fout zoeken?

die vraag is al eerder gesteld, kijk <a href="http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=109010" target="_blanc">hier</a> maar eens
een echte oplossing schijn je <a href="http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;Q296447" target="_blanc">hier</a> te kunnen vinden

p.s. outlook express is niet hetzelfde als outlook, en hoort daarom ook niet bij de office-sectie :)

Laatst bewerkt:
Meestal stat de tijd om te kijken op de server te laag ingesteld.
Zet deze maar eens op 5 minuten.

Geplaatst door wajang
Meestal stat de tijd om te kijken op de server te laag ingesteld.
Zet deze maar eens op 5 minuten.

Bedankt voor de tip!!! Ik had dit probleem al tijden, maar dankzij deze slimme opmerking zie ik niet meer dubbel!! :)

Jammer JPeetje, maar dat is voor mij niet de oplossing. Gevraagd wordt de extensie van de files hotmail*.dbx te wijzigen, maar ik heb geen enkele file met die naam.

Hotmail dbx bestanden kan ik ook niet vinden, en toch otvang ik de mail dubbel. Iemand nog suggesties

Of het voor anderen een oplossing is weet ik niet, maar mij is opgevallen, dat als ik eerst naar Postvak In ga en dan op Verzenden en Ontvangen klik, dan ontvang ik de mail twee keer. Ga ik vanuit het openingsscherm naar Verzenden, dan komt de mail maar één keer binnen.

Heb je nu al gekeken naar de ingestelde tijd, wanneer er op de server wordt gekeken naar nieuwe post?
Dit heb ik nog niet helemaal uit je antwoord begrepen!
Ga in Outlook naar Extra/Opties/tab Algemeen en dan naar berichten verzenden/ontvangen----------------
Wat voor een tijd staat er bij je aangevinkt?
In de meeste gevallen staat dit te laag n.l. Stel het maar op 5 minuten in.

Heb ik niet naar gekeken, want zo gebruik ik OE niet (zie eerste bericht). Als ik in Mailwasher zie, dat een een email binnen is gekomen op mijn Hotmailaccount, dan pas open ik OE.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan