• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele filteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

corania17

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2012
Berichten
248
Geachte Excellers,
Excel 2013.
Ik ben al een hele tijd bezig geweest om het probleem op te zoeken in dit forum, maar heb niets goeds kunnen vinden. Mijn bedoeling is om dubbele namen te filteren naar één naam. Man en vrouw kunnen dezelfde familienaam hebben. De voornaam is dan weer wel anders. Het adres e.d. is dan ook weer gelijk. Nu zou ik graag willen dat de dubbelen worden gefilterd en dat de uitkomst in een ander blad wordt gezet. Ik stuur hierbij een voorbeeld.
Wie zou mij kunnen helpen om dit voor elkaar te krijgen? Bij voorbaat dank, Corania.
Famnaam tv Voornaam Adres e.d. Hoofdgr Werkgr Func
Aa vd Rob 1e straat 24 Alg Adm Adm
Aa vd Rob 1e straat 24 Alg Cat Lid
Aa vd Rob 1e straat 24 Opb Pen Pen
Aa vd Carin 1e straat 24 Dia Col Not
Aa vd Carin 1e straat 24 Alg Cat Lid
Ee van Wim 2e straat 12 Cat Com Red
Ee van Wim 2e straat 12 Lit Lec Med


Gegevens Blad2
Famnaam tv Voornaam Adres e.d.
Aa vd Rob 1e straat 24
Aa vd Carin 1e straat 24
Ee van Wim 2e straat 12
 
Bv.
Code:
Sub hsv()
Dim sn
 With Sheets("Blad1")
   sn = .Cells(1).CurrentRegion
   .Range("l1").CurrentRegion.ClearContents
   .Range("e1").Resize(UBound(sn), 3).ClearContents
   .Cells(1).CurrentRegion.AdvancedFilter xlFilterCopy, , .Cells(1, 12), True
   .Cells(1).Resize(UBound(sn), UBound(sn, 2)) = sn
 End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Beste HSV, bedankt voor uw reactie en het werkt ook prima. Echter had ik graag gehad dat de gefilterde gegevens op een ander blad (Blad2) zouden worden geplaatst. Misschien is dit ook niet mogelijk? Mocht het wel mogelijk zijn zou u daarvoor dan de codes willen oversturen? Nogmaals hartelijk bedankt en ik hoop dat het wel mogelijk is, Corania.
 
Probeer het zo eens.

Code:
Sub VenA()
With Blad2
  .Cells(1).CurrentRegion.ClearContents
  Blad1.Cells(1).CurrentRegion.Resize(, 5).AdvancedFilter xlFilterCopy, , .Cells(1), True
End With
End Sub
 
Beste VenA, Ja dit is precies wat ik graag zou willen hebben. Heel hartelijk bedankt nu kan ik weer verder. Ben echt blij dat het is gelukt. Groeten Corania.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan