Dubbele gegevens Access bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roycosoepie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 nov 2003
Ik heb een eigen database gemaakt in Access. Met een apart formulier voor het zoeken van "users". Helaas zit ik met een probleem. Als ik naar een usernaam zoek via het zoekformulier en de "user" bestaat niet dan maakt hij een aparte blanco rij aan met de naam die in het formulier staat. Die achteraf in de tabel weer apart moet weghalen. Kan ik iets invoeren wanneer die "user" niet bestaat gewoon geen blanke rij invoert in mijn tabel.:o

Nader info gewenst

Het is mij niet helemaal duidelijk hoe jouw zoekformulier er uit ziet. Optie 1: Je maakt een complete kopie van je 1e formulier gebaseerd op dezelfde tabel. Via ontwerpweergave selecteer je alle velden en zet de optie vergrendeld op aan. Nu heb je een formulier waarin je kunt zoeken en filteren wat je wilt zonder dat er een nieuw record word aangemaakt. Zeker als het veld users een keuzelijst met invoervak is gebaseerd op een querie van alle bestaande users. Dan kun je nooit een niet bestaande user selecteren. Optie 2: Is een afzonderlijk zoekscherm met een keuzelijst met invoervak met alle users ( zie einde optie 1). Na selectie kun je dan een knop maken die het formulier opent bv gebaseerd op een querie. De querie laat dan alleen het record zien waarin de geselecteerde user-name voorkomt. Zie hierover uitleg bij maken zoekscherm enkele weken geleden. Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan