Ik wil graag dat wanneer ik een rij met getallen heb, bijvoorbeeld A1:A10 dat er dan aangegeven wordt of, en hoe vaak er dubbele getallen instaan. Ik heb al een vraag van iemand anders gevonden alleen kom ik er op die manier niet uit hoe deze formule precies moet worden.
Een antwoord op die vraag was de volgende formule:
=COUNT(B5:B12) - SUM(IF(FREQUENCY(B5:B12;B5:B12)>0;1))
Omdat deze in het engels is en ik de nederlandse versie heb werkt deze niet. Door de namen voor de formules te vertalen dacht ik dat het de volgende formule moest worden:
=AANTAL(A1:A10)-SOM(ALS(INTERVAL(A1:A10;A1;A10)>0;1))
Helaas werkt deze niet. Excel geeft namelijk aan dat er teveel argumenten zijn ingevoerd. Iemand enig idee hoe deze formule wel gaat werken?
P.S. Ik gebruik nu nog Excel 2003, binnenkort Excel 2010. Maakt dit nog uit voor het wel of niet kunnen gebruiken van deze formule?
Een antwoord op die vraag was de volgende formule:
=COUNT(B5:B12) - SUM(IF(FREQUENCY(B5:B12;B5:B12)>0;1))
Omdat deze in het engels is en ik de nederlandse versie heb werkt deze niet. Door de namen voor de formules te vertalen dacht ik dat het de volgende formule moest worden:
=AANTAL(A1:A10)-SOM(ALS(INTERVAL(A1:A10;A1;A10)>0;1))
Helaas werkt deze niet. Excel geeft namelijk aan dat er teveel argumenten zijn ingevoerd. Iemand enig idee hoe deze formule wel gaat werken?
P.S. Ik gebruik nu nog Excel 2003, binnenkort Excel 2010. Maakt dit nog uit voor het wel of niet kunnen gebruiken van deze formule?
Laatst bewerkt: