Dubbele installatie op aparte harde schijf verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Dan is het duidelijk dat de raid-configuratie niet meer correct is.

Je draait raid 1 zeg je, dus is je tweede HDD in de raid-configuratie 'n exacte copie van de tweede.

Lees dit nog eens door en stel de raid 1-configuratie opnieuw volgens deze handleiding in.

Nu zou het weer moeten werken.

Greetz,

Harry.

Harry,
mijn Raid configuratie is perfect. Ik heb zo'n speciaal programmaatje erop zitten om de Raid configuratie te berheren (opstarten met CTRL-G) tijdens het booten. Dit prorgamma zegt dat mijn disks piekfijn in orde zijn en dat rebuilden van de disks niet nodig is. Ik kan dit dus ook niet opstarten, omdat alles OK is

Ik heb uiteraard veel gelezen op allerlei fora over mijn probleem. Het is al meer mensen overkomen dat Vista de C-schijf niet meer kon vinden. Het schijnt een fout in Vista te zijn. Als je 2 harddisks hebt (bij mij zijn dat er fysiek 3 maar worden gezien als 2) dan schijnt Vista bij het installeren de boot-bestanden op de tweede schijf te zetten. En installeert Vista zelf op de eerste, C-schijf.
Ik heb dus bij het formateren van mijn D-schijf, ook de bootbestanden verwijderd die ervoor zorgen dat Vista op C-schijf (in werklijkheid 2 maar in raid1) wordt opgestart. Er zijn allerlei trucjes om dit terug te draaien (die kreeg ik van puppy en heb ik gelezen op allerlei forums) maar bij mij werken die trucjes allemaal niet.

Terwijl ik voor het formateren van mijn D-schijf nog eerst wel in systeembeheer heb bekeken waar het opstarten vandaan kwam, maar dat was dus niet juist of verkeerd door mij geintepreteerd (zie de eerste posts in dit verhaal). Maargoed dat doet er niet meer toe, de boel werkt gewoon niet.

Dank je wel voor het meedenken, suggesties en tips zijn nog steeds erg welkom.

Beste allemaal, is er nog iemand die hulp of tips kan bieden inzake mijn verhaal?
Misschien is het toch allemaal te complex en teveel gedoe, lees vooral alle posts terug, ik heb al veel geprobeerd en kwam van het een in het ander terecht.

Is het nu het beste om de boot-disk te downloaden en te proberen?

Wie oh wie kan mij nog adviseren?

Alvast (veel) dank,

Hoi !

Tja, ik heb Vista meer dan 100 x geinstalleerd, maar de boot-bestanden komen normaliter toch echt op de C-schijf , ook bij een raid-configuratie !

Voor de rest: ik zou Vista maar repareren als dat nog kan (opstarten van de Vista-DVD, kiezen voor reparatie); als je niet over de DVD beschikt kun je een rescue-CD gebruiken: http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/

Immers: volgens jou is je verdere configuratie in orde, en wil je toch niets van iemand met mogelijk veel meer ervaring aannemen....

Nogmaals: dat Vista de bootsector op de D-partitie zou plaatsen is pure nonsens....als je verdere configuratie klopt tenminste.

Greetz,

Haeey.

Beste Harry, geloof me, ik neem alles van je aan.

Repareren werkt niet, de vista dvd herkent de C-schijf (=raidschijven) niet.
Ook niet via de dos prompt. Op geen enkele manier dus.

Mijn pc start op..... tot het punt dat windows zou moeten komen, met de opmerking dat de boormgr ontbreekt.

Ik ga die boot cd maar kopen, hopelijk kan deze cd mijn c-schijf vinden en herkennen.

Groet!
(dat van die bootmanager installatie op de tweede schijf heb ik niet van mezelf maar gelezen op forums, als jij zegt dat dit onzin is neem ik dat gelijk van je aan)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan