Dubbele installatie Windos 7 ongedaan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frits123

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2008
Op mijn pc heb ik enkele dagen geleden een installatie van Windows 7 afgebroken en heb die de volgende dag opnieuw uitgevoerd.
Nu krijg ik de keus bij het opstarten om Windows 7 op te starten of de regel daaronder een andere Windows 7.
Doe ik niets, dan start Windows 7 inderdaad op, maar functioneert dat systeem opvallend traag, ook met de andere programma's.
Pak ik regel 2 voor de andere Windows 7 installatie, dan zegt hij dat het de eerste keer is dat Windows wordt opgestart en vraagt naar de sleutel.
De vaste sleutel die ik bij Windows 7 gebruik wordt hier niet geaccepteerd en ik krijg de pc alleen uit door de aan-knop langdurig in te drukken.
Ik zou deze tweede Windows 7 willen verwijderen, maar vind die nergens terug. Bovendien is de trage werking van de computer uiterst irritant.
Wie helpt mij op weg? :(

Opstarten in de windows die traag werkt, want deze werkt

Druk dan op de windowstoets+R
type in: msconfig
Tabblad "computer opstarten"
Hier de windows versie uit de lijst verwijderen die niet werkt.
Bij een herstart van je pc is die keuze menu verdwenen.
Dan is het zaak om te kijken waarom die windows dan zo traag is.

Je kan het wel uit de lijst halen, maar dan staat er vast nog wel een gedeelte op de HD.
En dat neemt ruimte in beslag en kan voor de traagheid zorgen.

Zaak is dus ook om te kijken waar dat gedeelte van die tweede installatie staat. Dat kan je doen via schijfbeheer denk ik. Of in de verkenner, daar moet je toch ook wat zien staan.

Dat was een eitje om met msconfig de dubbele installatie ongedaan te maken, mijn dank.
De overbodige Windows-mappen zou ik graag verwijderen, maar ik weet niet of ik daarmee juist de verkeerde Windows-mappen verwijder.
Is er een betrouwbare manier om deze overbodige mappen te verwijderen?
CCCleaner heb ik al gedraaid, maar ik geloof niet dat die wat zinnigs kan doen op dit gebied.

Je hebt dus nu de boot.ini aangepast maar de bestanden zijn er nog. Je kan deze Windows map dan met de hand verwijderen, omdat daar dan geen verwijzingen meer naar toe gaan.
Dan moet je dus in de verkenner even kijken waar die bestanden staan. (windows en windows.0)
Je hebt de bootini aangepast, welke heb je verwijderd, dus windows.0 neem ik aan?
DAn kijken in de verkenner naar mappen met windows.0

Omdat je 2 windows op 1 partitie hebt, maakt dat het een beetje ingewikkelder.

Kijk eens op je harde schijf (C) welke windows mappen daar aanwezig zijn.
Of doe het volgende:
Ga naar Start --> Uitvoeren type in: msconfig
Ga naar tabblad Boot.ini en klik op de knop "alle opstartpaden controleren".
Indien er een foute regel is wordt deze nu verwijdert.

Laatst bewerkt:
Msconfig laat bij mij geen Boot.ini zien maar wel Algemeen, Computer opstarten Services, Opstarten en Hulpprogramma's.
Bij geen der tabbladen vind ik iets terug over "opstartpaden controleren".
Alleen onder computer opstarten zie ik Informatie over opstarten besturingssysteem, maar na aanvinken gebeurt daar niets, ook niet na hernieuwd opstarten.
Dus ik weet even niet hoe verder.

DAn kijken dus in de window verkenner naar die mappen die zijn aangemaakt. Heb je daar al gekeken?

Ipp kunnen er geen 2 installaties op staan wel die 2 regels in bootloader.

Heb je verder geen last, gewoon zo laten.

Ook kunnen er 2 configuraties op staan, kijk eens in systeemeigenschappen bij opstart en herstelinstellingen, geavanceerd en gebruikersprofielen of er nog een tweede bij staat.

Nou, dat is sterk, alle Windows mappen dragen de aanmaakdatum dinsdag 4 juli 2009 en dat terwijl ik tijdens de nieuwe installatie formatteren heb aangevinkt. De mappen zijn wel onlangs gewijzigd.
Kennelijk heeft de nieuwe installatie gebruik gemaakt van oude mappen???

Op de D: partitie staat ook nog een oude installatie van die datum, ik denk dat die ooit bedoeld was als recovery. Deze D; partitie kan niet worden geformatteerd.

Lastig hoor, deze problematiek.

Er is niet geformatteerd anders had je 1 nieuwe installatie, was het geen upgrade die is uitgevoerd?

En welke melding krijg je dan indien je de D: wil formatteren?

Waarom begin je niet overnieuw en regelt eerst de partities en formattering v.a. de installatie DVD?

Ik heb de installatie van Windows 7 opnieuw uitgevoerd via aangepaste installatie.
De optie "formatteren "inderdaad" aangeklikt, na installatie blijken de Windows-mappen inderdaad toch weer uit 2009 te stammen.
Nu twee maal de herinstallatie gedaan, het formatteren lukt gewoon niet.
Hebben jullie nog suggesties om het formatteren toch voor elkaar te krijgen?
Dit is echt een probleem zeg.

Neem een Hirens boot CD en formatteer vanaf deze.....
Zorg wel dat je een backup hebt van alles dat nog in Mijn Documenten en in de aparate Outlook map (als je die hebt..) staat... anders hebben straks een ander probleem/nieuwe vraag... ;)

De meeste windows systeem mappen staan ook op 2009, dat zijn de mappen die uit de "wim" gekopieerd worden, wat er nieuw wordt aangemaakt krijgt een datum van nu......

Ik had nog een tweede schijf in de PC die nauwelijks gebruikt werd. De oude drive heb ik los gekoppeld en op de "reserve" schijf opnieuw Windows 7 geïnstalleerd.
Dit systeem werkt nu heel vlot, dus daarmee is de trage PC eigenlijk opgelost, alleen heb ik nu twee schijven met elk twee partities.
Om ze uit elkaar te houden zou ik ze eigenlijk een vaste naam willen geven, zoals Media, Progr., Koor etc, ik weet dat het kan, maar kan (nog) niet vinden hoe.
Alvast bedankt voor al jullie attente hulp in deze topic.

Naam wijzigen kan door in Computer met de rechter muisknop op de partitie te klikken.
Heel simpel dus.
Hiermee eindigt deze topic.
Iedereen nogmaals bedankt voor de hulp.
:d:d:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan