dubbele installatie XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

stibbe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2004
Aangezien mijn pc onder Windows XP niet echt lekker functioneerde, heb ik XP opnieuw geïnstalleerd. Nu heb ik echter 2x XP geïnstalleerd (ik dacht dat de oude zou worden overschreven). De documenten onder de oude versie heb ik inmiddels veilig gesteld. Hoe kan ik nu het beste de oude xp versie verwijderen?

Als je alles velig hebt gesteld zou ik formateren. Heb zelf gemerkt dat het lang niet altijd lekker werkt om Xp "ernaast" te hebben.

Stibbe

Hoe weet je dat xp tweemaal op je pc staat?
Heb je twee windows mappen staan onder c: of wat?
Je kan als dat zo is eventueel de oude map verwijderen en dan bij zoeken win.ini en win.com zoeken in de zoekfunctie en deze een andere naam geven bvb win vervang je door je voornaam zodat ge ze terug vindt.
Installeer dan winxp gewoon opnieuw en als deze goed werkt verwijder je de gewijzigde win.ini en win.com.
Als je dat gedaan hebt dan moet normaal alles inorde zijn en anders wordt het format!!!!

veel succes ermee

jean

Je kunt de oude xp ook laten staan. Waarschijnlijk heb je xp twee keer op dezelfde partitie geinstalleerd?

Je kunt ook de boot.ini aanpassen zodat er maar een besturingsysteem geinstalleerd wordt.

Als je geen risico wil lopen met het verwijderen van gegevens zou ik xp laten staan en alleen de boot.ini aanpassen.

Als je alleen boot.ini zou aanpassen, dan laat je de oude systeemmap Windows en je oude accounts onder Documents & Setting in elk geval op de schijf staan. En waarschijnlijk onder Program Files nog veel meer rommel van oude programma's. Dat zou ik dus zeker niet doen. Gewoon opnieuw installeren en op de vraag of je wil formatteren kiezen voor NTFS (Snel). Dan krijg je wel een schone installatie. Zie ook: http://www.blackviper.com/Articles/OS/InstallXPPro/images/image1_10.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan