• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele invoer nakijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hemail

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2007
Hey iedereen,

Toch weer een gevecht tegen de juiste formule hier.

Bestaat er een middel/formule om na te kijken of er in kolom met cijfers niet ergens twee dezelfde cijfers zitten?

In een rijtje van een paar is dat gemakkelijk visueel te onderzoeken, maar als je er al 1000 hebt wordt dat tijdsintensief.

Met een hulpkolom is 't zo gefikst...
Stel in kolom A staan de te testen gegevens. Dan zet je in cel B1 de formule
Code:
[English]	=COUNTIF(A:A;A1)>1

[Dutch] 	=AANTAL.ALS(A:A;A1)>1

Dit geef TRUE (waar) als er meerdere gelijke items worden gevonden. Even filteren op kolom B en klaar ben je.

Groet, Leo

Dat lijkt mij eenvoudig, maar als ik het toepas krijg ik toch die 'onwaar' alhoewel ik twee dezelfde invoeren kan terugvinden in het testje dat ik opgezet heb. Of anders doe ik iets( naar goede gewoonte) verkeerd :-)Vlook.jpg

En als je de formule van b1 doortrekt naar beneden zodat ook de andere cellen worden gecontroleerd?
De formule van B1 controleert namelijk de waarde van A1 maar niet de waardes die eronder staan.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De oplossing van Roncancio werkt (geen twijfel).
Kontroleer eens even op ongewenste spatie's.

Cobbe

Yesssssssssssssssss guys. Het werkt zeker nu.

Bedankt voor de hulp en de snelle reacties iedereen!

En als je de formule van b1 doortrekt naar beneden

Hmmmm.... Sommige dingen zijn ZO logisch, dat je even vergeet om dat nog extra te vermelden dat DAT natuurlijk wel de bedoeling was...

Maar goed dat het nu opgelost is voor je.

Groet, Leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan