Dubbele items in rollmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kenju

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2001
Berichten
796
Ik heb een probleem met mijn rolmenu, als ik met de rechter muisknop op een icoontje klik. Zie het plaatje:
naamloosqo6.jpg
Zoals te zien is heb ik twee maal 'nod32 antivirussysteem' en '7zip' optie in het menuutje staan. Hoe kan ik dat halveren? Die 'aan het menu vastmaken'-optie mag er van mij ook wel uit. Tamelijk nutteloos m.i..
Ik heb Windows XP Pro en houdt mijn updates bij middels Autopatcher XP voor zover dat relevant is.
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    22,2 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Doe rechtsklikken op het item en dan verwijderen nemen.
 
Hallo,

Treedt het probleem, als het nog bestaat, op bij alle bestandstypen?

Een handleiding voor het aanpassen van het contextmenu vind je hier.
Nog handiger : ShellExView, prima programma (freeware) waarmee je die dubbele regels in het menu waarschijnlijk wel kunt disabelen.
 
Bedankt voor je antwoord. Op zich werkt het progje wel. Maar het gaat mij vooral om het dubbele van de items. 7zip wil ik bijvoorbeeld toch wel in het contextmenuutje hebben, maar niet dubbel. In ShellExView valt 7zip maar één keer weg te klikken, en dat is ie ook helemaal wel uit het context menu wat niet de bedoeling is...
 
Nee, dat is niet de bedoeling.

Wat ik op het web nog tegenkwam :
De kans bestaat dat de dubbele menu-items veroorzaakt worden door een tweak die je ooit hebt toegepast om die kleine pijltjes uit de iconen voor snelkoppelingen weg te halen.
Als je nog weet waarmee je die tweak hebt uitgevoerd (TweakUI?, regedit?) kun je die wellicht op dezelfde wijze ongedaan maken, om te checken of dit inderdaad de oorzaak is.

Anders mbv regedit in het register IsShortcut onder HKEY_CLASSES_ROOT\lnkfile herstellen.
Zie : http://windowsxp.mvps.org/dupcontexts.htm

Er bestaan andere manieren om die pijltjes in de snelkoppeling-iconen weg te werken die geen invloed hebben op het contextmenu.
 
:thumb: Dat was het kennelijk inderdaad. Het was een tweak die Autopatcher standaard aangevinkt heeft in zijn opties. Deze optie uitgevinkt, en het probleem was verdwenen.
Nu heb ik ze via TweakUi weggehaald, en daar ondervind ik geen problemen met dubbele items in het contextmenu. Vreemd eigenlijk, want ik zie de relatie niet echt tussen die pijltjes en die items in het menu.
Hoe dan ook: Bedankt voor je moeite.
 
Aha, toch Autopatcher. Je noemde het al eerder.
Helemaal te doorgronden is het misschien wel niet.
Graag gedaan. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan