dubbele kolom (combobox) in formulier neemt 2e kolom niet over in tabel wel in form..

Status
Niet open voor verdere reacties.

kuyt1

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2012
Hallo allemaal,

Ik heb een klein probleempje. Ik heb namelijk een vak onderdeel en een vak partnummer in een formulier.
In het vak onderdeel is een combobox met 2 kolommen (afgeleid van de tabel waar alle onderdelen met bijbehorden partnummers staan).
In de combobox zie je dus het onderdeel met de partnummer, wanneer je deze aanklikt vult hij het onderdeel in en het partnummer automatisch ook in zijn vak in door de code: =[cboOnderdeel].[Column](1) bij partnummer.
Echter het formulier zelf de gegevens moeten naar een andere tabel, waar de geschiedenis van onderhoud van de onderdelen wordt bijgehouden.
Nu is het zo dat hij het partnummer wel automatisch invult in het formulier, maar het niet in de tabel en rapport komt te staan.. daar staat het partnummer dan leeg.. Het onderdeel neemt die wel over..

Iemand oplossing dat de partnummer ook gewoon in tabel en rapport komt te staan..

Het probleem zal liggen aan dat bij het partnummer in het formulier als besturingselement: "=[cboOnderdeel].[column](1)"
Hierdoor worden de gegevens wel in het formulier ingevuld uit de column, maar niet in de hoofdtabel, waar het besturingselement dus partnummer is..
Bij onderdeel is besturingselement niet veranderd dus zal daarom de gegeven gewoon mee overnemen..

Iemand oplossing?

Om te beginnen: je Partnummer is gekoppeld aan het record met het Onderdeelnummer. Weet je het onderdeel, dan weet je dus ook het partnummer. Er is dan ook geen enkele reden om het Partnummer ergens anders op te slaan dan in de tabel Onderdelen. Vandaar dat ik je ook de structuur met =[cboOnderdeel].[Column](1) heb aangereikt als je het Partnummer toch wilt zien op een formulier. Wil je het partnummer terugzien in een rapport, dan moet je dus voor je rapport een query maken waarin je ook de tabel Onderdelen toevoegt, en die tabel koppelt op basis van het veld OnderdeelID. Vervolgens voeg je het veld Partnummer toe aan de query, en je hebt 'm.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan