Dubbele muis, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hoi luitjes,

Ik ben rechts en mijn zoontje van vier is waarschijnlijk linkshandig.
Kan ik op de PC nu twee muizen aansluiten? Er moet er dus één links staan en één rechts!
Valt dat te configureren of werkt dan maar één muis of de ander. Het is de bedoeling dat ik hem met mijn muis kan helpen bij opdrachtjes...

Raymond

Zou er maar even mee wachten.
Voor je zeker weet of je zoontje links of rechthandig is duurt nog wel even.
Voorlopig kan je zoontje allbei wel aan denk ik.

Zou dat niet met zo'n switch kunnen?
Je weet wel, zo een waarmee je ook met 2 PC's op 1 scherm kan, of 1 toetsenbord op 2 PC's.
Hoe heet zo'n ding ook alweer, KVM ofzoiets?

Via USB wel
maar adviseer dan een draadloze muis te nemen dan kan je alle kanten op :D

A.J. zei:
Zou dat niet met zo'n switch kunnen?
Je weet wel, zo een waarmee je ook met 2 PC's op 1 scherm kan, of 1 toetsenbord op 2 PC's.
Hoe heet zo'n ding ook alweer, KVM ofzoiets?

Dan moet je vaak ook rebooten en de kans op hangen is heel groot
met name laten muizen het afweten

Heb en gebruik al enige jaren zo'n switch(zit er nu naar te koekeloeren) en heb nog NOOIT hoeven rebooten, dus die vlieger gaat niet op.

Raymond Bos zei:
Hoi luitjes,

Ik ben rechts en mijn zoontje van vier is waarschijnlijk linkshandig.
Kan ik op de PC nu twee muizen aansluiten? Er moet er dus één links staan en één rechts!
Valt dat te configureren of werkt dan maar één muis of de ander. Het is de bedoeling dat ik hem met mijn muis kan helpen bij opdrachtjes...

Raymond

Ik probeer even mee te denken en weet niet of het is wat je wilt,maar is dit niet in te stellen door met twee accounts te werken. Ieder zijn eigen account met zijn eigen instellingen..

Overigens lijkt het mij beter om rechts aan te leren, maar dat is iets persoonlijks ;)

Tarabass zei:
Overigens lijkt het mij beter om rechts aan te leren, maar dat is iets persoonlijks ;)

Niks aan leren.
Laat dat kind dat lekker zelf bepalen zeg. ;)

Ik ga eens bij de verschillende accounts kijken of ik dat kan instellen.
En tja, als hij links is is hij links....ga ik niks aan veranderen;)

Zou hij ook politiek links zijn?

Laatst bewerkt:
Ach ja... in het begin is het een klein motorisch dilemma, maar met een beetje oefenen kan je ook gewoon links muizen met een rechtse muis en rechts met een linkse hoor. Ik tenminste wel.

Klopt als een bus.
Heb ik ook, maar dat is ook niet zo gek als je al 30 jaar drumt :D
Maar kinderen op die leeftijd moeten dat nog lekker ontwikkelen, dus is het niet slim om ze iets op te dringen.

Volgens mij kun je gewoon 2 muizen aansluiten. Ik weet alleen niet of je de instellingen dan makkelijk per muis kunt veranderen (voor links- of rechtshandig gebruik).

Van de week maar even een muis halen.....ik hoop snel wat te laten horen. Vooralnog gaat deze voorlopig op opgelost.
Bedankt luitjes!

Misschien is het volgende toch een overdenking waard.

Ik zelf ben ook linkshandig maar heb vanaf het begin rechtshandig met de muis gewerkt. Ook om daarmee afwisseling te hebben en ook de rechterhand te gebruiken. Dit is vanaf het begin zonder enige moeite gegaan (in tegenstelling tot schrijven etc.). Mijn dochter is ook 100% linkshandig en zij muist ook met de rechterhand. Dit vanaf dat ze ongeveer de zelfde leeftijd had. Ook zij weet niet beter. Ik heb nooit iets kunnen ontdellen dat haar dit in het begin extra moeitre heeft gekost.

Het is maar ter overweging.

Ik ben zelf rechtshandig, maar gebruik mijn muis zowel links als rechts. Het was eerst wel even wennen links, maar nu maakt het geen verschil meer met rechts.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan