• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele naam in zelfde rij markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

wouterbe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 feb 2007
Goedendag,

Ik werk op groot call center nu willen we de boel wat opschonen door dubbele namen eruit te halen. nu heb ik excel sheet met 1800 medewerkers op naam met rest van de gegevens. nu wil ik controleren of de zelfde naam er dubbel in staat. is dat mogelijk of moet ik alles met de hand nakijken?

Alvast bedankt.

Beste Wouter,

Welkom op dit forum.
Hoe is je bestand opgebouwd? Staan alle 1800 namen in 1 kolom? (Bijvoorbeeld kolom A) Dan kun je in de kolom ernaast zetten: =AANTAL.ALS($A$1:$A$1800;A1)
Zet dan een filter op kolom B en je kunt zien welke namen er meer dan 1 keer in staan.

Richard

Stel dat je namen in kolom A staan, te beginnen met A1.

Selecteer alle namen, doe Opmaak > Voorwaardelijke opmaak.

Vervolgens: Formule is

dan plak je in het vakje deze formule:

=AANTAL.ALS($A$1:$A$21;A1)>1

Breid het bereik uit.

Kies een leuk kleurtje.

Druk OK.

Lukt het?

Wigi

Bedankt voor snelle reacties maar wil niet lukken,

Al me namen staan in rij C dus ik zet in rij C Voorwaardelijke opmaak.

en dan Formule =AANTAL.ALS($C$1:$C$21;C1)>1

en dan leuke opmaak maar veranderd niets ookal zet ik zelf expres dubbele erin het zijn 6 tabbladen maar dat maakt niet uit neem ik aan. voor elk call center 1 tabblad

Wigi,

Ik zie dat die ze anders kleurt maar als ik zelf BV persoon 12 erbij zet herkent die hem niet.. Hoe komt dat ? dus mischien staat er wel geen dubbele in mijn sheet en als ik hem zelf toevoeg doet hij het niet ?

Wigi,

Ik zie dat die ze anders kleurt maar als ik zelf BV persoon 12 erbij zet herkent die hem niet.. Hoe komt dat ? dus mischien staat er wel geen dubbele in mijn sheet en als ik hem zelf toevoeg doet hij het niet ?

Is het bereik groot genoeg dan? En is de voorwaardelijke opmaak doorgevoerd voor die nieuwe cel?

Beste Wouter,

1) Rijen hebben nummers en kolommen hebben letters. Rij C bestaat dus niet, je bedoelt kolom C. :thumb:
2) Het bereik van Wigi's formule is tot en met rij 21, dus als een dubbele naam op rij 22 toegevoegd wordt, valt die buiten het bereik van de formule voor de voorwaardelijke opmaak;
3) Voorwaardelijke opmaak werkt op 1 tabblad, en niet over tabbladen heen.

Kun jij alle 1800 namen op 1 tabblad zetten met daarachter de naam van het callcenter?
Probeer ok eens mijn suggestie, dan kun je zelfs op die kolom sorteren zodat alle dubbele bovenan komen te stan.

Richard

Het is gelukt met je voorbeeld Wigi, Harstikke bedankt !!!

Hoi Wouter,

Wil je dan de vraag op opgelost zetten?

Richard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan