• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele organisaties over 2 kolommen

Status
Niet open voor verdere reacties.

wieske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 aug 2011
Hallo,

Ik heb even een vraagje. Ik ben een grote database in excel aan het maken met organisaties. In kolom A staat de originele naam van de organisatie en in kolom B de engelse vertaling van die naam. Ik haal deze informatie van websites en daarom staat echter soms bij kolom A ook de engelse vertaling ipv de originele naam. Ik wil nu graag alle dubbele organisaties samenvoegen maar het is een bestand van iets van 1000 organisaties. Hoe kan ik dit het beste doen? Ik wil eigenlijk graag dat de dubbele organisaties gemarkeerd worden ofzo zodat ik zelf de informatie die ik erachter heb gezet onder een organisatie kan zetten zodat ik zeker weet dat er geen informatie verloren gaat. Mijn probleem zit hem dus vooral in de dubbelen over de kolommen, de dubbelen in kolom A kan ik er zelf uithalen door ze alfabetisch te rangschikken en dan zie ik het meteen. Ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is en dat iemand mij kan helpen!

Groetjes

Wat je zou kunnen doen is een formule gebruiken om de aantallen te tellen

=COUNTIF($A$2:$B$6,A2)

Als je dan de formule naar beneden kopieert blijft de range hetzelfde alleen de cel die hij bekijkt gaat mee naar beneden.

Sorry ik ben echt een excel leek. Ik snap niet waar ik die formule nu precies moet plaatsen,krijg de hele tijd errors. Heel erg bedankt voor de snelle reactie overigens!

Heel erg bedankt. Ik heb alleen nog een vraagje. Is er ook een mogelijkheid om te zien of fake comp ook in kolom A voorkomt? Nu staat hij namelijk in Kolom B. Als hij ook in kolom A voorkomt maar in een andere rij, is er een mogelijkheid om dat er ook snel uit te halen?

regel 9 heb ik zelf bijgevoegd.
a2 t/m c9 geselecteerd
en vervolgens sorteren (in onderstaande volgorde)
vervolgens sorteren op kolom C van laag naar hoog
vervolgens sorteren op orginele van A naar Z
vervolgens sorteren op Engelse naam van A naar Z

hiermee kun je dan zien dat Fake comp. 3 x voorkomt

vervolgens met een filter op de engelse naam om dubbele te verwijderen.
vervolgens met een filter op de orginele naam om dubbele te verwijderen.

of met een filter op kolom C bij de getallen groter dan 1.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan