Dubbele programma`s

Status
Niet open voor verdere reacties.

nixs

Gebruiker
Lid geworden
26 dec 2004
Berichten
412
Hoi.,

Ik heb mijn Hd opgedeeld in partities zodat C klein is en de andere 3 groot voor avi en mp3 en foto`s maar wanneer ik bv nero neer zet op F/programma files dan staat hij ook in C.
Haal ik hem in C weg heb ik niets meer aan die in F hoe los ik dit probleem op ?????

Ik weet dat C toch wel steeds iets weg snoept en dat sommige programma`s toch op C willen dat is geen probleem maar dubbel is een beetje teveel greetzzz.,

Ps heb op mijn laatste vragen geen bricht meer gehad!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Je wilt toch niet zeggen dat je nero gewoon copieerd van C: naar F: en dan verwacht dat het werkt?

Dat gaat namelijk niet (meer). Je zult nero op c: moeten deinstalleren en daarna op f: installeren. Er worden namelijk ook allerlij registry keys aangepast.
 
heb zo'n beetje het idee dat je alles op je c: geinstalleerd hebt en dan een snelkoppeling maakt naar je andere partitie. Denk niet dat dat de bedoeling kan zijn

En wat voor nut heeft het om program files op een andere partitie te zetten?
 
Je wilt toch niet zeggen dat je nero gewoon copieerd van C: naar F: en dan verwacht dat het werkt?

Dat gaat namelijk niet (meer). Je zult nero op c: moeten deinstalleren en daarna op f: installeren. Er worden namelijk ook allerlij registry keys aangepast.
Nou nou
Nee ik installeer bv nero direct naar een partitie ik begrijp ook wel dat je niet van C naar F kan kopieren.

Wat hebben partities voor een nut,dan je alles een beetje spreid zoals je data op een patitie,ik wil nl C niet erg groot houden er zijn er wel; meer die 3 partities maken.
Maar bedankd voor je reactie ik deinstalleer gewoon alles wat op C staat wat ik elders wil hebben en instaleer het dan daar sommige programma`s daar lukt het ook niet bij die kan je alleen op C zetten maar dat is niet zo`n ramp :thumb:fijne dag verder.

Probleem staat als opgelost
 
begrijp gewoon niet echt waarom je je programma's op een andere partitie zou zetten. Die program files nemen toch niet zoveel plaats in.

En als je je windows dan wilt herinstalleren, dacht ik dat het register werd gewist. Dus met die programma's die op een andere partitie staan, ben je dan toch niets. Moet zeggen dat ik niet zeker ben van het register wissen maar ik dacht van wel.

Ik zie zelfs enkel maar nadelen aan programma bestanden op een andere partitie van dezelfde schijf zetten en dat is dat de leeskop dan verder moet bewegen eer het programma opgestart wordt.

Daarom dat ik nog even vraag wat het nut ervan is. Misschien heeft het een zeeer goede reden en doe ik het dan ook é ;)
 
begrijp gewoon niet echt waarom je je programma's op een andere partitie zou zetten. Die program files nemen toch niet zoveel plaats in.

En als je je windows dan wilt herinstalleren, dacht ik dat het register werd gewist. Dus met die programma's die op een andere partitie staan, ben je dan toch niets. Moet zeggen dat ik niet zeker ben van het register wissen maar ik dacht van wel.

Ik zie zelfs enkel maar nadelen aan programma bestanden op een andere partitie van dezelfde schijf zetten en dat is dat de leeskop dan verder moet bewegen eer het programma opgestart wordt.

Daarom dat ik nog even vraag wat het nut ervan is. Misschien heeft het een zeeer goede reden en doe ik het dan ook é ;)
Het nut van het gebruiken van partities is juist dat wanneer je windows crachst je alles nog hebt,je register wordt zeker niet gewist.
Er is niet voor niets de mogelijkheid om na install van windows direct partities te maken
Ik ken alleen maar mensen die geen partities hebben omdat ze niet weten hoe ze ze moeten aan maken.

Over het niet zoveel in beslag nemen van programma`s deze nemen juis erg veel plaats in beslag wanneer je alles maar op C zet zit je snel aan de 15 giga het opstarten blijft hetzelfde windows blijft vanaf C opstarten en omdat deze zo klein is start mijn windows ook erg snel op.
Dus u zet alles op C ook alle mp3 en alle avi`s,wanneer je geen goede back up hebt ben je alles kwijt ik vindt partities een uitkomst ik denk dat ik zelf een paar maal een fout heb gemaakt daar de letter niet te veranderen en dan zet hij het programma automatisch op C neer Greetz
 
heb zo'n beetje het idee dat je alles op je c: geinstalleerd hebt en dan een snelkoppeling maakt naar je andere partitie. Denk niet dat dat de bedoeling kan zijn

En wat voor nut heeft het om program files op een andere partitie te zetten?
Snelkoppelingen maak jezelf aan een snelkoppeling die op C staat blijft op C staat het programma op bv D dan gaat hij uiteraard naar D toe.
 
je register wordt zeker niet gewist

Ben je dat zeker? Het register wordt opgeslagen in %SystemRoot%\System32\Config\ dus op de schijf waar windows geïnstalleerd staat. Als je windows herinstalleert, wordt het register gewist volgens mij. Dan zijn al de associaties met de programma's (zoals bijvoorbeeld "pdf wordt geopend met acrobat" om maar iets te zeggen) op de andere schijf gewist (samen met nog andere waardevolle informatie) en moet je die manueel weer aanmaken. Ofwel dat je niet herinstalleert maar werkt met systeemherstelpunten, dan kan het wel.

Dus u zet alles op C ook alle mp3 en alle avi`s

Heb momenteel naast mijn c-schijf nog drie schijven waarvan twee in raid (voor snelheid) en de derde voor back up van die twee. Daarnaast ook nog een server (opslag-, web- en fileserver in één) staan. Er staat eigenlijk niets op de c behalve windows en program files. Mijn Documenten verwijst naar een andere schijf.

Moet zeggen dat ik niet te klagen heb over opstarten. Ik werk met een 10K rpm Raptor. Alles geïnstalleerd staat er voor een 11GB aan Windows en programma's op. Maar denk dat het moeilijk is om nog (merkbaar) sneller op te starten.


Tussen haakjes, heb dus wel de oplossing voor je probleem :D

RegEdit openen -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion -> ProgramFilesDir veranderen naar de map die je wil.
En vanaf nu wordt, gaan alle installaties automatich naar die map
 
Ben je dat zeker? Het register wordt opgeslagen in %SystemRoot%\System32\Config\ dus op de schijf waar windows geïnstalleerd staat. Als je windows herinstalleert, wordt het register gewist volgens mij. Dan zijn al de associaties met de programma's (zoals bijvoorbeeld "pdf wordt geopend met acrobat" om maar iets te zeggen) op de andere schijf gewist (samen met nog andere waardevolle informatie) en moet je die manueel weer aanmaken. Ofwel dat je niet herinstalleert maar werkt met systeemherstelpunten, dan kan het wel.



Heb momenteel naast mijn c-schijf nog drie schijven waarvan twee in raid (voor snelheid) en de derde voor back up van die twee. Daarnaast ook nog een server (opslag-, web- en fileserver in één) staan. Er staat eigenlijk niets op de c behalve windows en program files. Mijn Documenten verwijst naar een andere schijf.

Moet zeggen dat ik niet te klagen heb over opstarten. Ik werk met een 10K rpm Raptor. Alles geïnstalleerd staat er voor een 11GB aan Windows en programma's op. Maar denk dat het moeilijk is om nog (merkbaar) sneller op te starten.


Tussen haakjes, heb dus wel de oplossing voor je probleem :D

RegEdit openen -> HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion -> ProgramFilesDir veranderen naar de map die je wil.
En vanaf nu wordt, gaan alle installaties automatich naar die map
Hoi ik denk dat we langs elkaar heen praten jij hebt het over meerdere HD`s en ik over 1 HD ik had het ook niet over herinstall wanneer je herinstall doet C:/u dan hoort hij de hd hellemaal te wissen met /s laat hij een hoop staan dat klopt idd.Voor hoever hij het register wist weet ik ook niet zeker het lijkt mij ook dat hij hem hellemaal hoort te wissen
Bedankd voor je oplossing van het regedit is een goed tip.
Deze gaat op opgelost Ty voor je tyd en moeite
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan