• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele records verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sateliet

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2006
ik heb een super groot bestand met honderden adressen die regelmatig terug komen in het bestand.
hoe kan ik adressen die er meerdere malen instaan automatisch laten verwijderen.
ik kan nu wel sorteren op kolom D 'naam' en kolom F 'postcode' en dan beginnen regels handmatig te verwijderen maar dan ben ik uren bezig.

In de versies na 2003 behoort ontdubbelen tot de standaard mogelijkheden. Maak desnoods even een hulpkolom met een combinatie van de relevante gegevens.

In Excel 2010 (en 2007) zit inderdaad de optie: "Duplicaten verwijderen", dat is het makkelijkst

In een oudere Excel-versie zou je kunnen werken met onderstaande formule (maak uit je tekst op dat het adres in kolom E staat, anders de E veranderen in de juiste kolomletter) :
=ALS(AANTAL.ALS($E$1:$E1;$E1)>1;1;0)
Je voegt een kolom toe met bovenstaande formule en trekt deze formule door tot het einde.

Vervolgens de kolom met formule filteren op waarde 1 (dat zijn de dubbele records) en die rijen verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan