Dubbele regelopschuiving

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Henk,
Met de algemene css-maatregel
Code:
* {
    margin: 0;
    padding: 0;
}
zijn ook alle standaard-afstanden tussen paragrafen <p> verdwenen. Waarschijnlijk houdt Dreamweaver daar in de ontwerp-weergave geen rekening mee.

Voor de tekst in de <div class="div1"> kan je ze weer terugkrijgen met:
Code:
.div1 p {
    margin: 1em 0;
}

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Hallo Hunter,

Dank voor je oplossing , ik ga nu bestuderen waarom het zo moet.
Ik ben nog van de ponskaarten generatie, toen wist je excact wat je programeerde,
hetzelfde later in de jaren 80 met basic.
Codes en trucjes leren is soms ingewikkelder.
Nogmaals dank.

Henk
 
Hoi Henk,
... ponskaarten generatie ...
Ja, dat was ook leuk: vooral als je een stapeltje van zo'n 100 of meer ponskaarten uit je handen liet vallen, en ze dan op basis van de ponsgaatjes weer op volgorde moest zien te krijgen. :d

... jaren 80 met basic ...
Ook op een Sinclair ZX Spectrum met wel 16 kB (!) geheugen, de TV als monitor en een cassetterecorder als harde schijf?
Dat was heel erg basic! :)

Codes en trucjes leren is soms ingewikkelder.
Inderdaad, de truc met het sterretje * als universele selector om in 1 klap alles in een bepaalde stijl te zetten, kan soms onverwachte gevolgen hebben.
Zelf gebruik ik 'm vrijwel nooit, want alles wat anders moet dan die sterretjes-stijl, moet je dan met de hand opnieuw definiëren.
  • Hetzelfde bezwaar heb ik tegen een ongebreidelde "reset.css", die je zo af en toe tegenkomt. Die zet ook een heleboel dingen tegelijk op een soort 0-stand (zie bv. dit topic en deze beweegredenen).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
Laatst bewerkt:
Schitterend, die stond waarschijnlijk lekker te stampen! (maar was niet in de buurt bij het omgevallen stapeltje)
Kwam nog meer mooie plaatjes tegen in Wikipedia (met link naar originele IBM-handleiding).
In het Belgisch Erfgoed zit ie ook: deze.
In tegenstelling tot de maat in jouw link is exact dezelfde machine (dezelfde SIWE-collectie, zelfde inventarisnummer) daar maar 1m54 lang (ipv 1500cm = 15 meter! - Kon me al niet voorstellen dat ie een fabriekshal-hoogte zou hebben). Internet = dolle pret! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan