Dubbele router

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabourterplop

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo,

Ik heb een vraag over het volgende, ik weet niet of het mogelijk is.
Ik heb een router die aangesloten is op het internet, dit is een gateway van Linksys.

Nu heb ik ook nog een speciale kar met daarin 1 laptop en een testkast (auto's). Deze testkast kan je niet wireless van internet voorzien (het is een uitgekleede versie), je kan hem alleen voorzien dmv kabel. Nu wil ik dus een router in die kar maken en dat ik dus door het hele gebouw internet heb zonder draaden dit werkt erg onhandig.

Dus ik heb een gateway en een router en kan ik ervoor zorgen dat ik met die gateway op mijn router internet krijg (draadloos)?

Dus de router die op het internet is aangesloten is van Linksys? Of is dat weer een ander apparaat?

In principe kun je de router op de testkast instellen als bridge, daarmee zal het een verlengstuk van je netwerk worden...

Het is beide linksys gewoon knap spul dus. Dus het is mogelijk om de andere router op draadloos aan de gateway aan te sluiten?

Mag geen enkel probleem zijn.

Wellicht is het handig om even de types te vermelden, dan kunnen wij mogelijk achterhalen of het met die 2 wel mogelijk is.

Moet je even in het admin van de WRT54G kijken of je bij Encapsulation Bridge mode only kunt selecteren...

Bij mijn WAG200G kan het in ieder geval wel...

Ik heb een linksys Gateway
en een linksys Router

Gateway artnr WAP54G (Access Point)
Router artnr WRT54G

Laat ik het nog even een keer goed uitleggen.

Ik heb een Access point een Linksys WAP54G
En ik heb een Router een Linksys WRT54G

Nu wil ik de router aan het access point draadloos koppelen. Hoe doe ik dit?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan