dubbele virusscanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Op een laptop bij ons, stond het viruspakket Norton. Aangezien wij intern inoculan gebruiken, is er geprobeerd om die ook te installeren.

Nu staan beide virusscanners op de pc, alleen start de pc niet meer goed op.

In veilige modus kan ik opstarten, maar kan ik niks verwijdern, er wordt dan gevraagd om de windows installer.

Als ik via het netwerk wil inloggen, doet deze het wel, alleen de pc is ruim 2 1/2 uur bezig om alles te laden, dan nog kom ik niet bij de spullen die ik eventueel wil verwijderen.

Heeft er iemand nog een tip, hoe ik dit het beste op kan lossen?

Alvast bedankt.

Kan je niet in veilige modus het systeemherstel uitvoeren en zo terug gaan naar de situatie voordat je die 2e avpakket installeerde?

Nee, dat lukt niet meer. Mijn collega had dat ook al geprobeerd.

Helaas, nog andere tips?

Welke linux of windows versie staat er op die laptop.

Cd van Xp home erin opstarten vanaf cd en dan kiezen voor een repair.

Hoe weet ik de antwoorden op de vragen: Er wordt nu gevraagd bij welke windows installatie wilt u zich aanmelden.

Is dit gewoon C:\Windows?

Ja dat klopt
Waarschijnlijk word er ook nog om een wachtwoord gevraagd dit moet dan het administrator wachtwoord zijn. Als er nooit een administrator wachtwoord ingevuld is dan kun je gewoon een enter geven.

Als eerst kreeg ik nu de volgende vraag:

Bij welke windows-installatie wilt u zich aanmelden? Hier heb ik voor 1 gekozen.
Dan wordt de vraag voor het administrator wachtwoord gesteld, hier ga ik een enter.
Nu staat er C:\Windows, maar heb geen idee wat ik in in moet vullen, ik kan wel voor help kiezen wat ik wil hebben. Wat moet ik invoeren?

Of is er misschien een handleiding ergens?

Een handleiding, zou ik zo 1 2 3 niet weten.
Kun je kiezen voor repair of herstel.

Nee, alleen uit de onderstaande:
attrib
batch
bootcfg
cd
chdir
chkdsk
cls
copy
del
delete
dir
disable
diskpart
enable
exit
expand
fixboot
fixmbr
format
help
listsvc
logon
map
md
mkdir
more
net
rd
ren
rename
rmdir
systemroot
type

Helaas, daar kan ik verder niks mee. Dat gaat te ver.
Dit zijn niet de hulpmiddelen die jij nodig hebt.

Als de cd er in gaat en je start op kun je dan niet kiezen voor een windows herstel installatie.
Zo nee kies dan eens voor een windows installatie als je dan verder gaat dan komt de volgende vraag volgens mij waarin staat of dat je het wilt repareren of opnieuw wilt installeren.
Je kiest niet voor een nieuwe installatie maar voor een herstel/repair

Heb je er nog wel vertrouwen in.
Ik wel hoor.:D

De herstelinstallatie doet het helaas niet. Ik heb een nieuwe installatie gedaan, en zo heb ik het voor elkaar gekregen om in ieder geval de documenten van de pc te kunnen halen.

Het is erg jammer, dat het allemaal tegen zit. Intern is er besloten om een Driver Recovery CD te draaien, alleen deze doet het ook niet. Deze start niet automatisch op. Heb je daar misschien ook nog tips voor?

Als windows het weer doet zou je de driver cd op de volgende manier kunnen opstarten.

start - uitvoeren en dan bladeren naar de cdrom en dan autorun aanklikken dan een enter.

suc6.

Wat is nu het probleem precies? Dat de driversCD niet start?

Zijn het speciale drivers? Anders zou je ze eventueel van het net kunnen halen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan