• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele voorwaarden als in gegevens validatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jojorubbers

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2018
Berichten
29
LS.,

ik heb een datasheet met gegevens, waarin ik op basis van 2 eerder gemaakte keuzes een gegevensvalidatie wil instellen.

In het testbestandje staan 3 kolommen. Ik zoek nu een gegevensvalidatie 'code' die mij de lijst laat zien van de waardes in gedrag als ik de klant heb gekozen en het adres.
Ik heb alvast een voorbeeldje ingevuld, waarbij ik een dropdown verwacht met 2 opties.

Dank alvast
 

Bijlagen

  • testbestandje dubbele voorwaarden gegevensvalidatie.xlsx
    9,2 KB · Weergaven: 22

Die heb ik inderdaad gezien, maar het gaat om een lijst met 10.000+ regels, 80+ opties voor keuze 1 en 80 10 opties voor keuze 2. Als ik dan de bereiken moet gaan definiëren in de lijst, dan ben ik nog steeds lang bezig. Ik zoek naar iets soortgelijks als sommen.als, waarbij ik keurig 2 keuzes kan opgeven, op basis waarvan gesomd wordt. Als.voorwaarden kom ik er niet mee uit.
 
Het helpt als je in voorbeeldje ook een paar gewenste uitkomsten neerzet. "de waardes in gedrag", wat bedoel je hiermee?

Maar ok, een gokje, misschien kun je er iets mee (voor Excel 365):
Code:
=FILTER(C2:C12;(A2:A12=G6)*(B2:B12=H6);"")
 
inderdaad, 2-traps benadering (moet vermoedelijk wel in een 2019 of een 365-versie)
dus :
1. die filter-formule van Alexcel in N1
2. nu maak je een gedefinieerde naam, bv. "Keuze1", die verwijst naar die N1 en je voegt er direct achteraan nog een #-karakter aan toe, dus dat wordt "N1#"
Zie bijlage
 

Bijlagen

  • testbestandje dubbele voorwaarden gegevensvalidatie.xlsx
    16,3 KB · Weergaven: 29
  • Schermafbeelding 2021-12-21 222819.png
    Schermafbeelding 2021-12-21 222819.png
    12,3 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan