• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarde bij een ranglijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomasver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 jul 2018
Berichten
2
Hallo,

Ik probeer een WK poule in elkaar te zetten, nu is het probleem dat bij het automatisch genereren van de stand, bij een gelijk spel tussen 2 mensen, alleen degene genoemd wordt die ik als eerste in de formule heb genoteerd. Hoe kan ik dit oplossen?

In de bijlages zijn 2 foto's te zien waarop mijn excel sheet en de gebruikte formule te zien is.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Groetjes Thomas.
 

Bijlagen

  • AFB. 1.PNG
    AFB. 1.PNG
    32 KB · Weergaven: 62
  • AFB. 2.PNG
    AFB. 2.PNG
    3,7 KB · Weergaven: 30
in de totaal-rij sommeer je alle punten van een bepaalde kolom. Om in geval van gelijke stand toch verschillen te kunnen maken tel je daar standaard een klein getal bij, bv. het kolomnummer gedeeld door 1.000. (kolom()/1000)
Daardoor krijgt Patrick 15,010 en Sander 15.016 en zijn ze toch licht verschillend. Dit krijg je niet te zien omdat je alleen de cijfers voor de komma toont.
Dan moet je nog je andere formules een klein beetje aanpassen zodat die ex aequo's netjes af te handelen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op het forum.

Goed gebruik is een EXCEL voorbeeldbestand te plaatsen bij een vraag, dan maak je ook nog kans op een direct werkende excel-oplossing i.p.v. een suggestie (die wel goed is).

De prachtige foto's zijn mooi voor een photoshop forum.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan