• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele waarden in 1 cel verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie36

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Berichten
196
Hallo,

Ik heb een bestand waar veel dubbele waarden in 1 cel voorkomen, nu wil ik de dubbele waarden in 1 cel verwijderen. Is zoiets mogelijk ? in het voorbeeldje heb ik de gewenste uitkomst er achter gezet.

Mvg,

Ab.
 

Bijlagen

  • voorbeeldje1.xlsx
    8,9 KB · Weergaven: 30
Met Excel 365 is het nog redelijk te doen:
Code:
I4: =TEKST.COMBINEREN(", ";WAAR;UNIEK(SPATIES.WISSEN(DEEL(SUBSTITUEREN(C4;", ";HERHALING(" ";100));1+(RIJ($1:$100)-1)*100;99))))
Voor eerdere versies van Excel wordt het er niet gemakkelijker op met een formule in 1 cel... dan worden het wat hulpkolommen of VBA gok ik.
 
Laatst bewerkt:
Deze werkt ook

Code:
Sub j()
For i = 4 To Cells(4, 3).End(xlDown).Row
  Cells(i, 3).TextToColumns Range("N4"), xlDelimited, Comma:=True
  jv = Cells(4, 14).CurrentRegion
    With CreateObject("scripting.dictionary")
        For ii = 1 To WorksheetFunction.CountA(jv)
           .Item(Trim(jv(1, ii))) = jv(1, ii)
        Next ii
          Cells(i, 9) = Join(.items, ",")
    End With
Cells(4, 14).CurrentRegion.ClearContents
Next i
End Sub
 
Laatst bewerkt:
Speciaal voor JVeer een UDF (User Defined Function)

Code:
Function F_snb(c00)
   sn = Split(c00, ",")
   With CreateObject("scripting.dictionary")
     For j = 0 To UBound(sn)
       x0 = .Item(sn(j))
     Next

     F_snb = Join(.keys, ",")
    End With
End Function

In I4:
PHP:
=F_snb(C4)
 
Laatst bewerkt:
@Snb bedankt:thumb:
Hard aan het oefenen!
 
Dat komt wel goed.:D

Realiseer je wel: de keys (sleutels) zijn altijd uniek in een dictionary.
Als je op zoek bent naar unieke 'items' moet je gebruik maken van de .keys van een dictionary en niet van de .items.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het meedenken, die van #4 doet het geweldig. In ieder geval genoeg informatie om verder te komen. :thumb:
 
Ik had ze beide getest. In dit geval leek het niet uit te maken of ik nou .keys of .items gebruikte. Omdat het geen 2 dimensionale data is?
 
In mijn code wordt het item in de dictionary leeggehouden en wordt alleen de .key eigenschap gebruikt.
Jij geeft aan iedere key dezelfde key-waarde aan de eigenschap .item. Dat is overbodig. Ann de .keys heb je voldoende.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan