• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele waarden verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

rmk75

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2013
Goedemiddag,

Bijgaand voorbeeld komt uit een outlook database. Het originele bestand telt echter 1181 regels en gaat door tot kolom CM
Mijn doel is om alleen de unieke emailadressen te behouden.
In dit bestand staan losse emailadressen en bepaalde groepen welke een aantal emailadressen bevatten. Het komt ook voor dat er een groep in een groep staat.
Eigenlijk zoek ik een formule welke alleen de emailadressen overhoudt en dan eventuele dubbele verwijdert.
Ik heb e.e.a. al geprobeerd met duplicaten verwijderen en dubbele waarden markeren maar ik zie daarna nog steeds dubbele waarden staan.
Of kan ik wellicht zoeken op tekst welke alleen een ‘@’ teken bevat en deze in een aparte kolom laten plaatsen?

De adressen zijn maar een hele kleine greep uit het geheel maar hierin zitten ook persoonlijke adressen welke ik niet mag tonen.
Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb omschreven.

Grt rmk

Bekijk bijlage dubbele waarden.xlsx

Als het met een macro mag dan bv.

Code:
Sub VenA()
  ar = Cells(1).CurrentRegion
  With CreateObject("scripting.Dictionary")
    For j = 1 To UBound(ar)
      For jj = 1 To UBound(ar, 2)
        If InStr(ar(j, jj), "@") Then .Item(ar(j, jj)) = ""
      Next jj
    Next j
    Cells(1, 10).Resize(.Count) = Application.Transpose(.keys)
  End With
End Sub

Bedankt voor je snelle reactie VenA maar helaas doet ie niets bij mij... (zal waarschijnlijk aan mij liggen..)

Je kan beter uitleggen wat je gedaan hebt dan alleen zeggen dat ie niets doet.

Klik in het bestandje op de blauwe knop. Het resultaat komt in kolom J

Bijlagen

Ik had die code gekopieerd in een nieuwe module.. (zo deed ik dat voorheen tenminste..)

Ik kan de data van mijn sheet kopiëren in jou versie en dan doet ie het inderdaad wel.
Kun je mij misschien vertellen hoe ik de uitkomst in kolom CM krijg. Dan ben ik er helemaal uit.

Alvast bedankt.

Grt rmk

Even het kolomnummer aanpassen.
Code:
Cells(1, [COLOR="#FF0000"]91[/COLOR]).Resize(.Count) = Application.Transpose(.keys)

Mijn macro kennis staat nog in de kinderschoenen... ;)
Hartstikke bedankt!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan