• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele waarden zoeken en markeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

ceesbrant

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2012
Berichten
5
Beste mensen,

Ik heb een vraag over dubbele waarden waar ik niet mee weg kom. In de bijlage een voorbeeld.

Het gaat erom dat ik de dubbele waarden gemarkeerd wil hebben, maar dat de tweede waarde altijd in een cel staat met een naam ervoor.

Ik heb als voorbeeld er 1 uitgepikt en die beide rood gemarkeerd, zo moet de rest ook.

In de totale lijst die ik moet controleren op dubbele (3576 rijen) moeten zo de niet gemarkeerde cellen overblijven.

Hoe pak ik dit aan?
 

Bijlagen

  • Map1.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 66
In de naam+nummer-lijst krijg je de markering met
Code:
=EN(AANTAL.ALS($D$9:$D$23;RECHTS($G9;4))>0;$G9<>0)
in voorwaardelijke opmaak. Hoe je dat in de nummer-lijst krijgt zou ik niet weten. Kun je die niet tijdelijk splitsen?
 
Dag ceesbrant


Uit hoeveel rijen bestaat kolom D nummers en uit hoeveel rijen bestaat kolom G naam + nummer en welke kolom moet rood kleuren wanneer ie dubbel is.


mvg Jean-Paul
 
JeanPaul28,

Als hij dubbel is moeten beide cellen een markering krijgen.
Hoeveel rijen kolom D: 1 kolom, ruim 3500 regels
Hoeveel rijen kolom G: 1 kolom, ruim 3500 regels

Cees
 
JeanPaul28,

Ik heb nog een bestandje hierbij gedaan om het verduidelijken

Cees
 

Bijlagen

  • Map3.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 71
Dat lukt me wel met een hulpkolom voor kolom L en op voorwaarde dat er maar een spatie is tussen naam en nummer.

mvg Jean-Paul
 
Er is altijd een spatie tussen naam en nummer, heb het zojuist nog even gecontroleerd.
 
Ik hoop dat dit is wat je wil.


mvg Jean-Paul
 

Bijlagen

  • Map3Cees(jp).xls
    28 KB · Weergaven: 112
Ik hoop dat dit is wat je wil.


mvg Jean-Paul

JeanPaul,

Bedankt voor de moeite. Hiermee worden de tekst en de cijfers gescheiden zodat ik alleen of cijfers hoef te sorteren. Nu wordt het ineens makkelijker.

Nogmaals bedankt.

Cees
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan