• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Dubbele waarden

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

Sanderkort

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2023
Berichten
11
Goedemorgen,

Zouden jullie mij kunnen helpen met het volgende.

Ik zou graag willen weten of waarde dubbel voorkomt, dus in blad 1 kolom E en in blad 2 kolom E.
als ik hier een voorwaardelijke opmaakt opzet, dat doet die dit alleen per blad en niet over de 2 bladen samen.
 

Bijlagen

  • Test.xlsx
    9,8 KB · Weergaven: 11
zoiets?
 

Bijlagen

  • Test - 2024-02-20T093015.366.xlsm
    27,3 KB · Weergaven: 11
hoe bedoel je dubbel? is dat per blad of per samengevoegd ? dan heb je heel veel dubbelen
 
hoe bedoel je dubbel? is dat per blad of per samengevoegd ? dan heb je heel veel dubbelen
normaal doe je met voorwaardelijke opmaak in kolom E aangeven als een waarde dubbel is moet deze van kleur veranderen.
nu wil ik dat hij kijkt of de waarde voorkomt in blad1 kolom E en blad2 kolom E.

dus als ik in blad1 kolom E een waarde zet die ook in blad2 kolom E staat dat die ook een kleur krijgt.
hij moet dus kijken of de waarde al voorkomt in 1 van de 2 tabladen.
 
ik wil geen knop om te zoeken naar dubbels, ik wil bij het invoeren van een cel in kolom E gelijk zien of deze dubbel is, net zo als in de voorwaardelijke opmaak. alleen moet die dan kijken op 2 tabbladen.
 
Doe het dan zo, de knop mag weg maar je moet wel een nummer invullen op blad 1, en ja ik weet dat je waarschijnlijk het toch anders wil.
 

Bijlagen

  • Test - 2024-02-20T093015.366.xlsm
    21,2 KB · Weergaven: 4
Dat is geen 'dubbele waarde', jij vraagt > markeren cel in beide bladen als de waarde in beide bladen voorkomt.
 
Doe het dan zo, de knop mag weg maar je moet wel een nummer invullen op blad 1, en ja ik weet dat je waarschijnlijk het toch anders wil.
Bijna, er wordt nu alleen gekeken of de waarde in blad2 voorkomt maar de zelfde waarde kan in blad1 voor komen in jou voorbeeld krijg deze geen kleur
 
normaal doe je met voorwaardelijke opmaak in kolom E aangeven als een waarde dubbel is moet deze van kleur veranderen.
Dat is normaal op één blad!
nu wil ik dat hij kijkt of de waarde voorkomt in blad1 kolom E en blad2 kolom E.
Dat zijn twee bladen.
dus als ik in blad1 kolom E een waarde zet die ook in blad2 kolom E staat dat die ook een kleur krijgt.
hij moet dus kijken of de waarde al voorkomt in 1 van de 2 tabbladen.

Dubbel kan dubbel zijn, dubbel op één blad en/of dubbel op twee verschillende bladen, ik lees/begrijp het tweede.
 
Dat is geen 'dubbele waarde', jij vraagt > markeren cel in beide bladen als de waarde in beide bladen voorkomt.
Ja, misschien omschrijf ik het inderdaad verkeerd. de cel hoeft alleen in Blad1 een kleur te krijgen als de waarde of in blad1 of in blad2 voorkomt
 
Ziehier:

Sander je formuleert het verkeerd: 'als een waarde in blad 1 én in blad 2 voorkomt'.
 

Bijlagen

  • __CF_2sheets.xlsx
    10,2 KB · Weergaven: 13
Jazeker.

CSS:
Sub M_snb()
   MsgBox Sheet1.Cells.FormatConditions.Count
End Sub
 
Volgens mij is de Bijlage leeg en VBA geeft fout > MsgBox Sheet1.Cells.FormatConditions.Count
 
Ziehier:

Sander je formuleert het verkeerd: 'als een waarde in blad 1 én in blad 2 voorkomt'.
Perftect, ik zie alleen dat als de waarde in blad 1 ook zelfde is en deze niet voorkomt in blad 2 krijgt die geen kleur, ik zal hier dan nog een andere voorwaardelijke opmaak op zetten.
 
Is dit dan voldoende?
 

Bijlagen

  • Test - 2024-02-20T093015.366.xlsm
    23,6 KB · Weergaven: 7
@emields
Zo lees ik het niet. Komt de waarde op blad 1 en blad 2 voor dan deze waarde op beide bladen markeren?
 
@Sander

Het is natuurlijk informatiever als je een dubbele op hetzelfde blad anders markeert dan een waarde in die in beide werkbladen voorkomt.
 

Bijlagen

  • __CF_2sheets.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan