• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele waarden

NESJA

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2016
Goedemorgen,

Ik heb twee bestanden waarin gewerkt wordt (overzicht en dump) hiervan heb ik een deel in het voorbeeld bestand geplaatst.
Om namen van afspraken te controleren wil ik dat de namen van de dump automatisch worden ingevuld in kolom D.
Dit lukt, alleen als een afspraak 2x voorkomt op dezelfde dag met dezelfde locatie met verschillende namen, dan komt er in kolom D 2x dezelfde naam. (het kan maximaal 4x voorkomen dat iemand op dezelfde dag bij dezelfde locatie, met verschillende namen een afspraak heeft)

Filteren is helaas geen optie aangezien er constant in het bestand overzicht gewerkt wordt.

Kan iemand mij hierbij helpen.

Alvast bedankt!

Bijlagen

Ik begrijp niet helemaal wat je probeert te zeggen.
Ook de indeling van je blad snap ik niet goed.
Toch heb ik een poging gedaan.

Bijlagen

Goedemiddag,

Bedankt voor jouw reactie.
In mijn bestand gaat het om het volgende;
In "overzicht" staat op 2 september 2x een Amsterdam. cel c14 en c15, in D14 en D15 staat als naam 2x Barry. De namen in D14 en D15, zouden echter Barry en Soufian moeten zijn.
zie Dump (H17 en H20)

Het zelfde geldt voor C24 Den Bosch (Klaas) C28 Den Bosch (Klaas) in het overzicht.
Dit zou Klaas en Vincent moeten zijn.

Hoi Peter,

Welke formule heb je hiervoor gebruikt dit zie ik namelijk niet/hoe heb je het gedaan?
Als ik nu een naam aanpas, dan zie ik namelijk niet dat het wijzigt.

Het hele proces is uitgevoerd met Power Query.
Als je in de tabel op het tabblad "Samenvoegen1" klikt na een wijziging te hebben aangebracht en vervolgens op "Alles verversen" klikt, wordt de tabel automatisch bijgewerkt.

en wat wil je met Pieter en Laura op 1 september in Amsterdam? rij 8 en 9?

Code:
=TEXTJOIN(", ";;FILTER($H$6:$H$28;$E$6:$E$28&$F$6:$F$28&$G$6:$G$28=A6&B6&C6;""))

Terug
Bovenaan Onderaan