Dubbele Windows 7

• Onderwerp starter Onderwerp starter KWH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

KWH

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2013
Hallo,
Ik had al jaren een Windows 7 op een C schijf staan. Nu had ik een harde schijf uit de computer van mijn broertje gepakt en daar heb ik een nieuwe Windows 7 op geinstalleerd (ik had wat problemen met Windows). De schijf met de nieuwe installatie staat nu in eens als C schijf aangeduid en die met de oude Windows is nu de D schijf. Nu wil ik de oude versie van Windows 7 eraf gooien en met de nieuwe verder gaan. Wat is de beste en meest veilige manier om dat te doen? Ik heb alle belangrijke dingen van die schijf al overgezet naar een externe harde schijf dus dacht ik aan formatteren. Ik heb echter een vermoeden dat er nog wat meer bij komt kijken. Heeft iemand een idee? Alvast bedankt.

Hallo,
Formatteren, en booten van je nieuwe harde schijf.
Zover ik weet moet dit geen problemen opleveren.

Hallo,
Formatteren, en booten van je nieuwe harde schijf.
Zover ik weet moet dit geen problemen opleveren.

Weet je dat wel zeker?
is het de actieve partitie waar de boot bestanden opstaan samen met de oude windows? de kans is erg groot, een actieve partitie is niet te formateren in windows.
van de andere schijf booten en je ziet geen windows.... (in de tweede kan je daarover alles lezen)
Hier 2 topics waar je er veel over kan lezen:
Klik voor de eerste
Klik voor de tweede

Wanneer je deze 2 snapt hoef je waarschijnlijk niet meer te formateren en begrijp je helemaal hoe het in windows bootsysteem werkt.
Niet dat je alles hoeft te begrijpen, de info die je nodig hebt staat er in ieder geval.
Wanneer je formateren toch van plan bent en de oude partitie is de actieve partitie waar de boot bestanden op staan kan je die pas formateren wanneer je alle mappen van het windows systeem op die oude partitie hebt verwijderd en je met de Windows 7 dvd de boot aanpast. In geval van 2 hdd's kan je alles daarover lezen in het laatste deel van de 2de link.

Windows vista en nieuwer zal zichzelf altijd als C: zien. In xp was dat niet zo, met alle last er van die je kan hebben als je dat nodig hebt, ook in XP verschilde de stationletters per systeem, alleen kon in XP de install zichzelf tijdens het installeren zo een andere stationsletter toewijzen.
Stationsletters zijn te variabel om een station mee te herkennen, de naam, de grootte, en de vrije ruimte zijn de beste methode om te weten over welke partitie je het hebt.
Veel succes.

Laatst bewerkt:
Mm ik dacht al dat er een staartje aan zou zitten. Ik ga me eens even inlezen, thanks!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan