• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele x-as

• Onderwerp starter Onderwerp starter jrd1
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jrd1

Gebruiker
Lid geworden
26 jul 2016
Beste allen,

Ik wil graag op de x-as van mijn tabel weken uitzetten, echter het betreffen gegevens over meerdere jaren.
Volgens mij kon je "vroeger" een dubbele as aanmaken, zie bijlage.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe in office 2007.

Alvast bedankt,
J

Bijlagen

• Afbeelding1.jpg
    Afbeelding1.jpg
    20,5 KB · Weergaven: 101
Hartelijk dank voor je hulp.

Het is inderdaad een optie, alhoewel ik nog wel enige tijd moet steken in uitzoeken hoe de draaitabel werkt.
Desondanks vraag ik me nog steeds af of er geen simpelere mogelijkheid bestaat.
Mocht iemand nog een idee hebben dan hoor ik dit graag, anders ga ik me verdiepen in de draaitabel.

J

Dit lijkt mij juist de meest simpele oplossing eerlijk gezegd...

Maar ik kan ernaast zitten, en wacht dus ook eventuele verdere reacties af :)

Beste allen,

Ik heb me toch verdiept in de draaitabel. In de bijlage is te zien hoe ver ik ben gekomen. Nu heb ik alleen nog het probleem dat de lijn in mijn grafiek niet zichtbaar is. Het is mij niet duidelijk hoe dit komt. Normaal gesproken zou ik kiezen voor het grafiektype "spreiding" maar deze is niet mogelijk bij gebruik van een draaitabel. Indien ik een ander "lijn"-type grafiek kies word op iedere positie waar geen waarde is ingevuld nul gebruikt en dus verloopt de lijn niet vloeiend verloopt over de "blanco" weken. Indien mijn beschrijving enigszins onduidelijk is, verwacht ik dat dit wel duidelijk zal zijn na het bekijken van de bijlage.

Groet,
J

Bekijk bijlage 20170126.xlsx

Beste allen,

Ondanks dat ik geen antwoord heb gekregen op mijn vraag heb ik de oplossing gevonden.
En voor de volledigheid zal ik deze posten (omdat ik gezien heb dat er meer mensen worstelen met hetzelfde probleem):

Afbeelding1.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan