• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele zoekformule in excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

leon2013

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2013
Berichten
33
Beste mensen,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik ben er al een aantal uur mee bezig en heb al een paar dingen geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Ik heb in de bijlage een Excel bestand toegevoegd met daarin verdere uitleg.

Ik ben op zoek naar een formule die gelijktijdig een ALS formule en een VERT.ZOEKEN formule toe kan passen.

Mijn dank is bij voorbaat al groot voor degene die mij hier verder mee probeert te helpen.

Bekijk bijlage Kopie van Test aantal pallet.xlsx

Gr Leon
 
Even zoeken op INDEX() en VERGELIJKEN() of op SOMPRODUCT()
 
Beste VenA.

Ik ben met deze 3 functies bezig geweest maar hij geeft niet de correcte uitkomst aan.
Ik weet niet of het ligt dat deze functies ook maar 1 zoekbereik heeft of dat ik hem misschien verkeerd toepas.
Ik hoop dat u mij (of iemand anders) verder kan helpen.

Gr Leon
 
Het probleem zit erin dat je in blad "Assortiment" het artikelnummer als tekst en in blad "Bestelleenheid" als numeriek hebt staan en dat vergelijkt niet zo best.

Probeer het eens met deze formule
PHP:
=SOMPRODUCT((Bestelleenheid!$B$2:$B$19598=WAARDE($A2))*(Bestelleenheid!$A$2:$A$19598=Assortiment!J$1)*(Bestelleenheid!$C$2:$C$19598))

Nb.
Ik had niet naar de omvang van jouw tabel gekeken. En op deze manier duurt het wel heel erg lang om alles door te rekenen. Probeer het eens met een draaitabel.
 
Laatst bewerkt:
Beste VenA.

Mijn dank is zeer groot.
Dit is idd de formule die ik zoek.
Ik kan deze in mijn verdere onderzoeken en registraties gebruik.

Met vriendelijke groet,

Leon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan