• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbele zoekfunctie voor tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

paul321

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 apr 2013
Berichten
2
Hallo,
Ik heb een probleem met een zoekfunctie. Ik heb een functie nodig die zowel de kolom als de rij opzoekt voor twee specifieke inputwaarden. het moet iets zijn als:
=zoeken(cel, zoek-kolom, output-kolom)
Maar vervolgens moet voor het outputbereik dus ook nog een kolom geselecteerd worden op basis van een tweede waarde. In plaats van het outputbereik nog een zoekfunctie invoegen werkt (natuurlijk) niet, maar ik ben wel op zoek naar een manier om dat te kunnen. Als voorbeeld (zie bijlage):
In het bestand in de bijlage wil ik dus vanuit één cel een zoekfunctie doen met als inputs bijvoorbeeld dat ik op zoek ben naar de waarde behorend bij 16 producten van type C. Vervolgens moet de cel de waarde 0,1687 krijgen.

Is er iemand die mij kan vertellen welke functie ik hiervoor kan gebruiken?
Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • voorbeeld.xlsx
    10,9 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
ik denk dat je je toevlucht moet zoeken tot de combinatie van vert.zoeken en horizontaal zoeken...
 
Zoiets dus:
 

Bijlagen

  • voorbeeld_paul.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 56
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan