• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbele zoekwaarde in vert.zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

kooy1309

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Berichten
3
Ik probeer gegevens van 2 tabbladen samen te voegen in 1 tabblad. Hiervoer gebruik ik de formule met Vert. Zoeken:
=VERT.ZOEKEN(G12;data!C9:p247;4;ONWAAR)
De formule kijkt dus naar de cel G12 en indien deze aanwezig is in het andere tabblad (data!C9:p247) met deze reeks wordt de data van kolom (4) in deze cel gezet waar de formule staat.

Nu wil ik hetzelfde doen maar de formule moet nu naar 2 cellen (dubbele zoekwaarde) kijken. Ik dacht dat onderstaande formule het zou doen maar het werkt niet. Ik krijg de foutmelding #WAARDE!

=VERT.ZOEKEN(G12:H12;data!C9:p247;4;ONWAAR)

Kan iemand mij helpen met de juiste formule?

Geert Jan
 
Uit een oud topic van 2005:

Je zou kunnen proberen om op werkblad Data de cellen waar je op wilt zoeken samen te voegen door tekst.samenvoegen(<cel1>;" ";<cel2>). " " zorgt voor een spatie ertussen. Zet deze functie in kolom A (1 kolom invoegen dus)

Nu kun je de volgende zoekfunctie gebruiken:
Code:
=VERT.ZOEKEN(G12&" "&H12;Data!C9:C247;4;onwaar)

Kun je hier wat mee?
 
Ik volg je wel maar het resultaat is er nog niet. Ik heb even een voorbeeld excel formulier geupload. Zou je kunnen kijken waar ik mis ga?

Bedankt.

Geert Jan
 

Bijlagen

  • test dubb zoekwaarde.xls
    18 KB · Weergaven: 296
Dat kan zo niet met vert.zoeken omdat je dan maar op 1 voorwaarde kan zoeken.
Dan zou je som.product kunnen gebruiken.
Volgens mijn onbescheiden mening heeft de zoekfunctie sowieso geen nut omdat er verwezen wordt naar een zoekwaarde die op dezelfde regel staat.
Een verwijzing naar de E-kolom volstaat volgens mij dan.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Is het soms dit wat je zoekt ?
 

Bijlagen

  • dubbele zoekwaarden(GiMe).xls
    20,5 KB · Weergaven: 944
Ja, jouw voorbeeld is wel de oplossing. Echter als ik deze probeer toe te passen op mijn originele bestand krijg ik de foutmelding #Waarde!
De foutopsporing laat zien dat de formule niet het gehele bereik wil controleren om de juiste waarde toe te voegen. ....vergelijken("678 45";"580 30";0))

Ik zie in jouw voorbeeld en formule de '{' en '}' toegepast. Wellicht om het gehele bereik te gebruiken. Bij foutopsporing op jouw formule vergelijkt hij wel alle beschikbare waarden.

Dit werkt bij mij allemaal niet. Heeft dit te maken met mijn excel versie? Excel 2003 SP1

Nog een idee?

Geert Jan
 
De { } zijn er om aan te tonen dat het om een matrix formule gaat.
Een matrix formule moet je af sluiten via ctrl-shift-enter zodat de accolades door Excel geplaatst worden.
De accolades moet je niet handmatig plaatsen.

Voeg anders een gedeelte van het origineel zodat we kunnen kijken wat er mis gaat.
Uiteraard een gedeelte van het origineel zonder gevoelige informatie.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan