• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbelen uitsorteren

• Onderwerp starter Onderwerp starter thst
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Dit ziet er heel goed uit, het is uiteidelijk precies wat ik bedoel.

Ga deze in mijn sheet toepassen, bedankt voor je geduld met mij, en erg bedankt

Angela

Hoe krijg ik dat pijltje tevoor schijn om uit een vervolg lijst te kunnen kiezen ?

Angela

Hoe krijg ik dat pijltje tevoor schijn om uit een vervolg lijst te kunnen kiezen ?

Angela

Dit likt me eerder een nieuwe vraag dat weinig met deze topic te maken heeft > via datavalidatie Ctrl F3 enz. ( of nieuwe topic hierover openen ? ) ;)

Dit likt me eerder een nieuwe vraag dat weinig met deze topic te maken heeft > via datavalidatie Ctrl F3 enz. ( of nieuwe topic hierover openen ? ) ;)

Hoi Daniël en Angela,

Het was ik, die ongevraagd een datavalidatie had neergezet in het bestand, om fouten te voorkomen, dus de vraag lijkt me niet geheel voor een nieuwe topic.

Maar zoals Daniël al aangaf, via Ctrl+F3, of Invoegen→naam→definiëren, staat een naam die weer in de formule zit bij Data→valideren→lijst.
Als je van een ander blad een datavalidatie maakt, moet dit via Invoegen→naam.
In hetzelfde blad, niet.
Je kunt dan direct verwijzen in Data→valideren en daar de formule inzetten met het opgegeven bereik.
Het kan ook zonder formule, maar dan krijg je ook de lege cellen in je validatielijst, maar dat vindt ik persoonlijk niet mooi.

Zoek hier eens op het forum naar validatielijst, voorbeelden genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan