Dubbelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjobbels

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2008
Goedemiddag,

Ik ben momenteel een rapport aan het maken op basis van een query bestaande uit 2 tabellen. 1 tabel bestaat uit een lijst met Hoofdkantoren en de ander bestaat uit dochter / sublocaties. Natuurlijk aan elkaar gelinkt.

Nu heb ik in een rapport een formule toegevoegd, deze werkt wel, maar hij telt sommige hoofdlocaties dubbel. Hoe kan ik dit eruit halen (ik heb al geprobeerd om de optie hide duplicates op yes te zetten, maar dit werkt ook niet)

=DCount("[CSid]";"qryRapportCS";"[SalesManager] = [txtSalesManager]")

De dubbelingen ontstaan in de query zodra een dochter / sublocaties wordt toegevoegd. Dan wordt de CSid dubbel geteld.

thanks

Laatst bewerkt:
Wat wil je dat de functie telt?

Je telt nu op basis van Managers; misschien moet je een ander veld gebruiken, bijvoorbeeld het HoofdlocatieID.

Ik heb nog iets geprobeerd, maar ik kom niet verder.
Het probleem is dus dat de query dubbele records geeft indien er een dochter locatie ingevuld is, zie bijlage. Hoe krijg ik het nu voorelkaar dat hij alleen de unieke CSid's optelt.

=DCount("[CSid]";"qryRapportCS";"[CSid]" In (SELECT "[CSid]" FROM "qryRapportCS" WHERE "& AND [SalesManager] = [txtSalesManager]"))

Bijlagen

• Voorbeeld.jpg
    Voorbeeld.jpg
    20,3 KB · Weergaven: 72
Hij telt dubbel, omdat je geen unieke records laat zien. Zo heb je verschillende dochters in je recordset, en voor zover ik kan afleiden uit het plaatje, staan die er één keer in...

Hoe kan ik die unieke records dan laten zien? Ik heb in de query (met gegevens van de tabel "hoofdkantoren" en van de tabel "Dochter / Sublocaties" via rechtermuis knop -properties - de optie Unique Records op Yes gezet, maar dit helpt ook niet.

Een hoofdkantoor kan in feite ook 5 dochter / sublocaties hebben, dan is het toch ook niet gek als ik 5x de CSid in de query terugvindt? Er moet toch een dlookup formule zijn die alleen de unieke CSid's telt ipv ook alle dubbelingen

Een record in een query is pas uniek als er geen verschillende waarden zijn weer te geven. In jouw query zou dat het geval zijn als je alleen gegevens uit het hoofdkantoor zou laten zien, en bijvoorbeeld het aantal dochters.
Zodra je ook maar één veld opneemt dat verschillende waarden heeft, krijg je daar een apart record voor.
Soms kun je met een Subquery nog wel wat rechtbreien, maar dat kan ik van afstand niet zeggen of dat bij jou ook gaat werken.

sorry voor mijn late reactie.... subquery's daar moet ik me wat meer in gaan verdiepen ; )
Ik heb nu wel adh van andere query's een aantal countfuncties gemaakt en deze gekoppeld aan de rapport query. Deze wordt nu wel heel uitgebreid, maar de tellingen kloppen, en heb het zelfs voor elkaar gekregen om onder de hoofdlocaties alle sublocaties te krijgen (zonder kopteksten).

thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan