• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dubbelklik datumvandaag variabele aantal rijen kopieeren naar ander blad

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdrmer

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2012
Berichten
103
Goededag dames en heren,
ik heb een vraag, is het mogelijk om zie voorbeeld;
Als men dubbelklikt op een willekeurige datum die in blad MK staat, dat dan de rijen datum met de onderstaande rijen gekopieerd worden naar een ander blad bron. Hier worden dan gegevens uit geput in een andere vorm in blad MKDG.
het aantal rijen is variabel en de positie van de datum vandaag dus ook.
mvg Jan
 

Bijlagen

  • MKDG.xlsm
    16,6 KB · Weergaven: 39
Laatst bewerkt:
En moet dan het geselecteerde blok met die datum altijd naar A1 van het blad Bron worden gekopiëerd? Dus dat dit na het selecteren van een andere datum weer wordt overschreven?
 
dubbelklik datumvandaag variabele aantal rijen kopieeren naar ander blad Uw bericht

Hallo, ja dat is de bedoeling. Uit de bron worden gegevens gehaald.
 
Hallo, weet U al wat, ik ben zelf ook aan het proberen geweest maar mij lukt het niet.
mvg Jan
 
Kijk eens naar dit:
Bekijk bijlage MKDG.xlsm

Dubbelklik op de gewenste datum in kolom A van het blad MK.
Ennuh, zeg maar jij hoor.
U is wel netjes maar niet nodig en zeker niet met een hoofdletter :p
 
Laatst bewerkt:
Wauw, dat werkt fantastisch, petje af.
Ik ben dan aan het proberen geweest, maar ik heb nog een lange weg te gaan.

mvg Jan
 
Ok dan :)
De code controleert trouwens o.a. op de achtergrondkleur van de cellen, dus verander deze niet.
Het kan uiteraard wel maar dan moet het ook in de code worden aangepast.
 
Hoi, kun/wil je mij verder helpen.
Als ik een VBA maak om eerst de bron te legen ivm opruimen vd oude regels, werkt daarna het het volledig plakken niet meer.
Stel dat er eerst 10 regels zijn geplakt en later worden er 5 regels geplakt zouden de regels 5 t/m10 er niet meer in horen.
Dus er wordt dan alleen de eerste regel geplakt.
Oeps ik heb door hoe dit komt ik had er 3 kolommen toegevoegd, dus de datum begint bij kolom D. Hoe kan ik dit aanpassen?
mvg Jan
 
Laatst bewerkt:
Zet deze regel net voor de For opdracht:
Sheets("bron").UsedRange.ClearContents

En wijzig dit:
If Target.Column > 1

In dit:
If Target.Column <> 4
 
Laatst bewerkt:
Hoi ik heb de vba aangepast, echter gaan de rijen na de eerste vd datum niet mee naar de bron.
Zie bijlage.
 

Bijlagen

  • MKDG.xlsm
    23,7 KB · Weergaven: 19
Ik had er eentje over het hoofd gezien.
Wijzig dit:
While Cells(RRijen, 1).Interior.Color = IntClr

In dit:
While Cells(RRijen, 4).Interior.Color = IntClr

Dat is dus precies wat ik bedoelde met de opmerking over kleuren.
De eerste 4 kolommen die je hebt ingevoegd hebben een andere kleur.
Hou er rekening mee dat het maken van dergelijke macro's erg precies werk is.
Iedere wijziging die je daarna in het blad doet waarop de macro zijn werk doet brengt bijna altijd wijzigingen voor de macro met zich mee.

Verdiep je in de macro die ik maakte. Zoek uit wat het betekent of vraag het hier.
Dan kan je de aanpassingen zelf doen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi dankjewel voor je hulp. Als k vragen mag wat doet IntClr = 12566463? Ik heb gegoogelt en kom uit bij case!
 
Ja, dat zal. Goeie vraag want ik kan me voorstellen dat die niet echt duidelijk. IntClr is een variabele van het type long. Zo'n naam verzin je zelf. In dit geval heb ik deze verzonnen voor de kleur van een cel (INterior CoLoR). Het getal is de waarde van die kleur in Long formaat. Die gebruik ik om te kijken of een onderhanden regel de kleur heeft die jij er aan had gegeven. Zolang dat zo is ben ik dan bezig met een regel die meegekopieerd moet worden. In dit stukje dus:
Code:
    While Cells(RRijen, 4).Interior.Color = IntClr
        RRijen = RRijen + 1
    Wend

Je ziet wat dat ene kleine regeltje al aan uitleg vergt ;)
 
Laatst bewerkt:
Het geheel is ook kleurtjes onafhankelijk te maken met de uitkomst in blad bron!A1
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
If Target.Column = 4 And IsDate(Target) Then
    lr = Cells(Rows.Count, 100).End(xlUp).Row
    t = ActiveCell.End(xlDown).Row
    With Sheets("bron")
        .Cells.Clear
        If t > lr Then Target.Resize(lr - Target.Row + 1, 97).Copy .[A1] Else Target.Resize(t - Target.Row, 97).Copy .[A1]
    End With
End If
Cancel = True
End Sub
 

Bijlagen

  • MKDG-1.xlsb
    20,9 KB · Weergaven: 17
In mijn ogen moet je toch iets van programmeur zijn wil je dit zo maken. Als leek zijnde kom je hier nooit uit, een puntje streepje karakter verkeert en het werkt niet.
Dus je moet eigenlijk heel veel tijd hierin steken om dit zo te beheersen en hulp is een must.
mvg Jan
 
Mijn rijinstructeur zei ooit: 'Bijna goed in het verkeer is helemaal fout' en zo is het ook met programmeren :d
 
COBOL programmers understand why women hate periods :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan