• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbelklik voor datum vandaag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Begin een project altijd met de regel Option Explicit.
Dan wordt je vanzelf geattendeerd op variabelen die niet zijn gedeclareerd.

Klopt, maar mijn beperkte kennis, is door de jaren heen met vallen en opstaan gegroeid.
Ik heb geen echte structuur in de opbouw.
Vandaar ook dat mijn probeersels altijd heel omslachtig zijn.

Overbodigheid (redundantie) bestrijdt je niet met 'option explicit'.

Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    Cancel = True
    If Not Intersect(Target, Range("A4:N280")) Is Nothing and target.value="" Then Target.Value = Date
End Sub

Of:
Code:
Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
    If Not Intersect(Target, Range("A4:N280")) Is Nothing then 
        if target.value=vbnullstring Then
            Application.enableevents=false
            Target.Value = Date
            Application.enableevents=true
        end if
        Cancel = True
    end if
End Sub

@SP: Dat meen je niet...

Application.enableevents is nl. volstrekt overbodig, tenzij je code hebt staan in de worksheet_change gebeurtenis.

snb,
toch wel, omdat Application.enableevents in het voorbeeld van de vraagsteller steeds terug komt.
en omdat Cancel nu op de juiste plek staat. Als je buiten het "gebied" dubbelklikt de dubbelklik moet werken als normaal.

ps ik bewonder je oplossingen zeer.

@PS

..en omdat Cancel nu op de juiste plek staat..

Daar heb je helemaal gelijk in !

Code:
    If Not Intersect(Target, Range("A4:N280")) Is Nothing and target.value="" Then 
      Target.Value = Date
      Cancel = True
    end if
End Sub

en omdat Cancel nu op de juiste plek staat.

Dat is subjectief en afhankelijk van wat je wil bereiken.
Zet je de Cancel binnen de If...End If structuur zal hij enkel gelden binnen het Target-gebied, zet je hem erbuiten zal deze gelden voor het ganse werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan