• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbelklikken in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

mulderwme

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2014
Hallo allemaal,

Als ik op een cijfer in mijn draaitabel dubbelklik, worden de resultaten in een nieuw blad gezet.

In mijn tabel is ordernummer het eerste veld en de sortering is van A-Z.
In het resultaat (zie bijlage) is ze sortering Z-A.

Is er ergens een optie om deze standaard te wijzigen, zodat ik kan aangeven of het A-Z of Z-A moet zijn?

Groet
Willem

Bijlagen

Standaard krijg je de sortering zoals die in de bron van je draaitabel is ingesteld.

Bedankt jkpieterse,

Maar dat is nu net het punt. De volgorde in mijn tabel is anders.

Ik heb weer een bestandje bijgevoegd.

groet
Willem

Bijlagen

Ik zie geen draaitabel?

Juist, Ik had gemist dat ordernr niet in de draaitabel is opgenomen als veld. Je krijgt dus de gegevens gesorteerd zoals in de draaitabel, namelijk op het veld boetiek. De sortering binnen een boetiek ziet er dan helaas wat willekeurig uit, denk niet dat je daar veel aan kunt doen, behalve door zelf handmatig sorteren.

Ja hoor dat lukt prima als je het ordernummer toevoegt als rijveld, zelfs zonder dat je ze ziet. zie bijlage.

Ik heb in de linker draaitabel het ordernummer toegevoegd en daarna de resultaten "dichtgeklapt"
enig nadeel is dat je dan plusjes links naast boetieks ziet en alles vetgedrukt is.

maar daarom heb ik rechts nogmaals dezelfde draaitabel gezet maar dan met +/- knoppen verborgen
en in de opmaak de rijkoppen uitgevinkt
Nu presenteert de tabel exact hetzelfde maar als je doorklikt zijn de ordernummers wel oplopend gesorteerd.

Bijlagen

De list van Roel Jonkman werkt. Heel grappig!

Ik kan hiermee verder. Bedankt allemaal voor de snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan