• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dubbelzijdig Printen in VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fredemel

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Tja,... er staat veel op het internet, maar ik vind niet een correcte oplossing ...:(
Ik wil graag diploma's dubbelzijdig laten printen. De printer heeft de mogelijkheid sowieso, maar middels een opname-macro lukt het dus niet.
Wie kan mij helpen, want het (grote) bedrijf waar ik werk heeft 'm standaard op enkelzijdig staan en die instelling kan ik niet met een " simpele" macro-code aanpassen.... Daar is een profi voor nodig.
Graag uw hulp.

Fredemel,

Heb je gebruikershandleiding van de printer al door gelezen?

Staan die diploma's in Excel of is dit een vraag voor het Word-forum?

Oeps.......!

Sorrie voor de onvolledigheid....:confused:
Het is voor Excel 2007 NL
En ja,... via de instellingen van de printer lukt het sowieso, maar ik wil het graag in een macro gerealiseerd hebben.
Ik heb e.e.a. gevonden (zie de bijlages) maar daar kom ik écht (nog?) niet uit. Ik hoop dat het anders kan, maar dan heb ik hulp nodig. B.v.d.

Bijlagen

Jammer.....!

Blijkbaar is deze vraag te moeilijk....
Ik zelf kom er echt niet uit, want ik snap er helemaal nix van.

Dit is een laatste oproep en anders zal ik 'm sluiten.

Je moet toch maar de volledige code kopieëren naar een standaardmodule en dan met onderstaande Sub de functies activeren.
Code:
Sub Printen()
' printer instellen op duplex printen
SetPrinterToDuplex "printernaam", 2

' printen
Activesheet.PrintOut

' printer terugzetten op enkelzijdig printen
SetPrinterToDuplex "printernaam", 1
End Sub
Vervang enkel nog printernaam door de naam van de gebruikte printer.
Verwijder wel de b bij End Function in je eerste textbestand.

Warme bakkertje

Wat bedoel je met "standaard module....?
"ThisWorkbook" ..? Of in een van de tabbladen....?

Invoegen >> Module

Macro Dubbelzijdig printen

Tja,

vanalles geprobeerd....... Niet gelukt. Ik kap er mee...
Bedankt voor jullie reacties..!:thumb:

Oké......

Ik werk bij Defensie en een van mijn werkzaamheden is dat ik certificaten moet maken voor cursisten die slagen. De voorzijde is voorzien van de naam en zo van de cursus en.... allerlei officiële handtekeningen. Op de achterzijde moet komen te staan wat de cursus in heeft gehouden.
Nu wil ik die op een centrale netwerkprinter dubbelzijdig laten afdrukken (de printer heeft deze optie in zich) i.p.v. eerst de achterzijde printen, papier omleggen en weer printen. Alleen... het papier is dan zo droog (en warm) dat de printer regelmatig (best wel vaak) papierstoringen krijgt. En er komt nog bij dat de printer op een andere etage staat.... :eek:. Aangezien er zo'n 15 verschillende cursussen gegeven worden, zou zo'n automatische dubbelzijdige afdruk gemakkelijk zijn. Nu staat mijn printer automatisch op enkelzijdig... Ik KAN ik 'm handmatig op dubbelzijdig zetten, de printopdracht geven en dan werkt 't. Maar dan moet ik het niet vergeten om 'm weer terug te zetten voor andere printopdrachten.
Zo..... di's mijn heel verhaal.
Is er een VBA-macro binnen excel die deze optie aan kan.........?, want de bijgevoegde macrobestanden werken niet.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan