Duits Rapidshare Virus

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tariq
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tariq

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Beste Helpmij leden,

Ik heb sinds een weekje last van een nogal vrij onbekend, zelfs voor Google. Het gaat om een virus dat zich vanuit mij naar alle online contactpersonen verstuurt via Windows Live Messenger. Als eerste de simpelste optie: her-installatie. Ik zit inmiddels met de nieuwe Beta van Windows Live Messenger, maar het virus is niet weg.

Dit is de tekst die werd meegestuurd naar de contactpersonen:

hi hab nen rapidshare gen gefunden .. stellt rapidshare accs gratis her hier der link ;-) *afgeschermd wegens virus*

Het is echt heel hinderlijk. Weet iemand een manier om hier van af te komen?

In ieder geval bedankt!

Tariq

MBAM gaf aan dat niets was. Alleen drie programma's die met MSN te maken hadden. Maar aangezien ik die zelf heb geschreven, weet ik dat ze onschadelijk zijn. Toch heb ik ze weggehaald. Vervolgens scannen en weer niets. Daarna HijackThis en logje geplaatst. Nu even wachten.

Omdat ik nu al meer dan 24 uur zonder die melding zit zeg ik maar dat het opgelost is.

Ik heb een Registersleutel laten verwijderen van de Windows sidebar (die ik overigens toch nooit gebruik omdat ik het stiekem rotzooi vind).
Sinds toen heb ik het niet meer gehad.

Bedankt voor jullie hulp!

Iemand uit een ander topic heeft hetzelfde probleem en wilt het volgende weten:

Hallo,

Ook ik heb sinds kort last van het Rapidshare virus waar Tariq het over heeft in het volgende topic:

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?p=2533337

Ik heb een vraag aan Tariq over welke registersleutel hij precies heeft verwijderd, dan kan ik ook proberen of dat werkt, tenzij er natuurlijk andere oplossingen inmiddels zijn.

Groeten,

High-Tec

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan