• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Duizendtallen gescheiden door komma's

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hetzelfde probleem blijft bestaan.
Bij het inladen van de tabel zal 22,000 als 22 gezien worden en dus een foute waarde weergeven...

Ik denk dat deze via formules onmogelijk is. Theoretisch leek de oplossing van roel perfect, alleen werkt die niet :(

@ner0987

Code:
Bij het inladen van de tabel [B][/B][U][/U][COLOR="#FF0000"]zal[/COLOR] 22,000 als 22 gezien worden en dus een foute waarde weergeven...

Heb je de oplossing getest?

Graag, na test, nog een reactie retour.

Uiteraard heb ik hem getest, ik waardeer al jullie moeite, het zou nogal respectloos zijn hem niet te testen (:

Ik heb in de voorbeeldtabel online nu een cel gevuld met waarde 612,000.
Deze word dus gewoon als 612 herkent door excel.

tabel.png

Kan ik hieruit nu concluderen dat de oplossing wel werkt?

Ik ben niet duidelijk heb ik de indruk...

Ik heb een cel gevuld met 612,000 -zeshonderdentwaalfduizend-.
Excel ziet deze data als 612 -zeshonderdentwaalf-.
De oplossing werkt dus niet.

Wat ik aan dat verhaal niet begrijp is dat de cel links ervan wel goed wordt ingelezen:

1,201,000 wordt wel ingelezen als 1,201,000

612,000 wordt ingelezen als 612.

Code:
Ik heb een cel gevuld met 612,000 -zeshonderdentwaalfduizend-.

Waar heb je deze cel gevuld (in je online-tabel)?

Wanneer je boven het mio gaat staan er 2 komma's in en ziet excel de cel niet meer als getallen, maar als tekst.
Daarnaast is het niet 1,201,000 maar 1,201,100.
Bij een 4, 5 of 6cijferig getal zou die 1 het verschil maken tussen werken en niet werken.

En die 612,000 word inderdaad ingelezen vanuit de online tabel (klik).

En hoe ziet die ingelezen tekst (612,000) er dan in Excel uit.

612 of 612,000?

Anders plaats nog even een bestandje met deze data.

ik kan niet tegen onlogica, want ik had het zelf getest toen werkte het, daarna met de macro lukte het niet.. Dus nog eens gaan knutselen even de basis.

als je het vinkje weghaalt bij opties> geavanceerd > opties voor bewerken > "Scheidingstekens van systeem gebruiken" uitzet maar de instelling niet wijzigt. Dan word bij import de scheidingstekens genegeerd en word er gewoon 612000 geïmporteerd. maar op het scherm word 612,000 gepresenteerd.

ik heb het net getest door de voorbeeld tabel met verschillende instellingen te testen.
1 als je in 1 macro de instelling uit zet, de query refresh doet en de instelling weer aan zet dan hou je foute waardes
2 als je de instelling met de macro uitzet en daarna een refresh maar de aanstelling niet meer aan zet danworden de waardes goed geïmporteerd.
2b als je daarna met de hand de instelling weer aanzet veranderd ook het getoonde getal van 612,000 naar 612.000 (terwijl de inhoud)

Dus heb ik voor de macro in tweeën geknipt 1 die de instelling uitzet en de query refreshed. en een eventmacro die de instelling weer aanzet. zie test in bijlage volgens mij werkt het nu goed

Code:
Sub RefreshWebQueries()
'schakelt standaard indeling uit
    Application.UseSystemSeparators = False
'refreshed de queries
    ActiveWorkbook.RefreshAll

End Sub

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
    Application.UseSystemSeparators = True
End Sub

Bijlagen

Deze doet inderdaad precies wat ik nodig heb!
Erg bedankt hiervoor!
Deze mag wat mij betreft op opgelost (:

@oeldere: ook jij érg bedankt voor je inzet, jammer genoeg was deze volgens mij niet mogelijk met formules aangezien de data fout geimporteerd werd voordat de formules de data gingen manipuleren.

Thnx HelpMij Seniors (:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan