duo core effectieve prestatie?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo367

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hoi,

ff een gekke vraag, ;-P

heeft een duo core van 2,6 nu twee x 2,6 = 5,2GHz?

zelf heb ik een 3 jr oude pc van 2GHz dus 2,6 lijkt mij niet zo'n sprong voorwaarts!

maar ik zal er wel naast zitten.. ;-)

heeft iemand advies??

Nee, idd. het is niet een kwestie van 2xa=2a.
Het gaat meer om het principe van 2 cores die verschillende taken tegelijkertijd uit kunnen voeren, daar waar jouw oude processor in zijn eentje die taak moest verrichten.
Ik heb er nog niet echt naar gezocht, maar er zal vast wel ergens op het w w w een testje te vinden zijn waarin een core 2 2,6 vergeleken wordt (snelheid) met een single core 2,6.

Wanneer maar 1 core gebruikt kan worden telt de kloksnelheid. VB:
dual-core 2Ghz
single core 2,5 Ghz----Single core is hier sneller.

Maar een programma wat bewerkingen kan uitbesteden aan meerdere core's zal sneller zijn op een dual core. Omdat processen tegelijkertijd uitgevoerd kunnen worden.

Een zeer technisch verhaal waarom core2duo zoveel sneller is.
http://www.hardware.info/articles/amhnY2ptZA/Intel_Core_Microarchitectuur/

Het is namelijk niet alleen 'eenvoudig twee processoren aan elkaar plakken' ook de interne processortechniek is compleet anders geworden, ook het verhaal
Wanneer maar 1 core gebruikt kan worden telt de kloksnelheid. VB:
dual-core 2Ghz
single core 2,5 Ghz----Single core is hier sneller.
Gaat dus niet op (bovendien kromme vergelijking)
Als er van een core2duo slechts één core gebruikt wordt (b.v. op 2,0ghz) dan zal deze toch nog sneller zijn dan een single core (b.v. P4 2,0ghz) op dezelfde snelheid.

Ik probeerde het simpel te houden, en een P4 met een C2D vergelijken is ook krom. :p

Maar als je van dezelfde architectuur uitgaat, is de kloksnelheid doorslaggevend wanneer 1 core gebruikt wordt.

dual core E750 (die bedoel je waarschijnlijk) haalt op alle fronten je oudere processor in, als een Cpu al meer is, de prestaties worden veel beter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan