Duo of Quad core bij games?

Status
Niet open voor verdere reacties.

emielzij

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
207
Welke pros is beter voor games?
Duo core of quad core?
En word bij het gamen met een quad core alle cores gebruikt?
Of zijn er nog geen games die 4 cores ondersteunen.
 
Ik draai hier zelf de C2D. Ongeveer een jaar geleden had ik een C2Q. Toen werkte er nog geen enkele game met de volledige 4 cores. Of dit nu wel zo is weet ik niet. Maar gaat vast nog wel gebeuren. Sommige games die ondersteunen het al wel.
 
crysis, farcry2, grid, cod5 maar met deze spellen en als ik dan een quad core neem word het dan wel verdeeld of gebruiken de spellen toch maar 2 cores.
Want als die toch maar 2 cores gebruiken kan ik beter een snellere duo kopen dan een quad core.
 
Het is ook een beetje afhankelijk welke quadcore je neemt. Native quadcores zoals de phenom I & II en de i7 en straks de i5 bieden veel betere ondersteuning voor multithreaded applicaties. De i7 is echter niet geoptimaliseerd voor games zoals de phenom II en de C2Q (core 2 quad, zijn eigenlijk 2 core 2 duo's onder dezelfde behuizing) dat wel zijn. Niet dat je alles slechter draait. Integendeel. De i7 is vele malen krachtiger maar komt in games slechts een klein beetje en soms niet boven de C2Q en de phenom II uit. Ik zou voor deze games een quadcore nemen. Als je budget toereikend is, dan zou ik een i7 nemen, anders een phenom II. Die heeft een veel betere prijsprestatie verhouding dan de C2Q (het moederboad is nogal wat goedkoper).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan