Duplicate Files checker met checksum als optie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hmwul

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2012
Weet iemand hier een programma zoek naar dubbele bestanden op basis van naam, datum, grootte, maar waarbij in ieder geval het checken op basis van CRC/SHA/MD5 checksum optioneel is.
In sommige situaties is het checken op inhoud (checksum) niet nodig, simpelweg omdat je er (bijvoorbeeld) door heen en weer te kopiëren, deels te verwijderen, etc., een zooitje van gemaakt hebt en je niet precies meer weet welke dubbele bestanden in welke folders staan.
Dat ze dubbel zijn, da's 100% zeker, dus checksum is dan niet nodig, maar welke en waar ...

In dat geval is checken op naam, grootte, datum-tijd (modified, created) veelal al voldoende.
Soms hebben bestanden een andere naam gekregen (rename), maar zijn ze verder dus identiek aan de 'source'.

Thanks.

Tja, een Google search op Duplicate File' levert mij ook tal van hits op. Reviews. "The best..." etc.
Kan ze stuk voor stuk installeren.
Maar de vraag was of iemand van een programma weet waarbij checksum kon worden uitgeschakeld.
Als niemand dat weet, okay, geen probleem.

Ik ben er overigens zelf net achter: bij Duplicate File Detective kan men, onder "Comparison Options", de optie Compare File Contents uitschakelen.

Zaak opgelost.

Tja, als ik direct een antwoord heb op jouw vraag geef ik dat. Echter het gebruik van dergelijke programma's was bij nooit een succes. Begrijp niet dat iemand die tools nooit naast elkaar heeft gezet wat ze wel en niet kunnen.

Mooi dat het opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan