Duplicaten updaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bartskinu

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2010
Hallo,

Ik heb van 2 tabellen 1 tabel gemaakt. En die heb ik Items genoemd. Dat is helemaal goed gegaan. Maar nu zit ik met een probleem, ik heb veel dubbele id's en dat kan niet. Want dan selecteert hij fout.

Nu wil ik oplossen dat hij alle dubbele id's aanpast naar getallen die nog niet bestaan... maar hoe doe ik dat? Ik heb het hele internet al afgespeurt!

Ik heb hier nog een plaatje:
1302771970-40.png

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen,

Met vriendelijke groet,
Bart

Dat kan waarschijnlijk niet. Het kan zeker weten niet als je de items gekoppeld hebt aan andere velden in je database gezien het onmogelijk is te bepalen naar welke kopie van een id je verwijst.

Als je id niet verwijst naar andere tabellen kun je een scriptje maken die ze allemaal opvraagt en aanpast opzich, niet echt een query maar mogelijk wel een oplossing.

Het kan wel, alleen moet je een truukje toepassen. Je maakt een nieuwe tabel, bvb Items_new, hier zet je dan een AUTO_INCREMENT op. Dan schrijf je een query die alle data uit de oude tabel, behalve het id, insert in de nieuwe tabel. Zo krijgt elk record een uniek id. Als je klaar bent, hernoem je de tabel en ben je klaar.

Wat betreft koppelingen moet ik Frats gelijk geven, die ben je kwijt. Maar dat ben je nu ook al, aangezien je duplicate ids hebt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan