Dure foto beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harmoniumnet

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 aug 2008
Voor mijn website over harmoniums http://www.harmoniumnet.nl krijg ik deze week een foto beschikbaar waar ik vet voor heb moeten betalen. Althans ik vind $ 40 voor een foto best wel veel. :cool:
Maar, omdat het een foto van een kunstobject is dat al tientallen jaren in opslag staat in een museum in Pennsylvania.
De foto heb ik nodig voor een wetenschappelijk opgetuigd artikel, het is de oudste afbeelding van de wereld van een onderdeel dat in een harmonium zit, de tong (toonbron). Deze offersteen dateert van 551 v. Chr.

Nu kan ik de foto op de website dumpen, met als risico dat ik betaal en elke bezoeker lekker met de foto aan de haal gaat.

Ik las ergens dat je een foto zou kunnen beveiligen met een transparante layer over de foto zodat bij download de transparante afbeelding(layer) opgeslagen/geprint wordt.

Maar.... hoe werkt dat?

Ik begin nu met vragen, omdat ik binnenkort nog een stuk of wat van dit soort dure afbeeldingen op mijn site nodig heb.

En als het niet lukt, jammer dan, maar dan houden we de foto van het bijna 2500 jaar oude object lekker voor onszelf :D

:mad:maar ik wil - dat begrijp je, graag goede sier maken met mijn verworven foto :)

Frans

Is een watermerk niks voor je?
Ik neem aan dat je dat bedoeld met een transparante layer?

Zo ja, Google even naar het programma uMark Lite !!

Deze doet het gratis voor je !!

Ik denk dat hij bedoelt, dat je een 2e laag over de foto "plakt" die dan wordt gedownload bij rechtsklikken en opslaan als ipv de foto zelf, maar probleem is dat meeste programma's die met layers werken (GIMP en Photoshop e.d) alle layers samenvoegen op het eind bij het opslaan.

Ik denk dat hij bedoelt, dat je een 2e laag over de foto "plakt" die dan wordt gedownload bij rechtsklikken en opslaan als ipv de foto zelf, maar probleem is dat meeste programma's die met layers werken (GIMP en Photoshop e.d) alle layers samenvoegen op het eind bij het opslaan.

Dat is inderdaad wat ik meen begrepen te hebben. De foto ansich is normaal in de pagina geplaatst. Daarna leg ik dan een layer over die foto, met als behaviour transparantie.

Maar, mijn website is gemaakt op basis van tabellen, en ik krijg de indruk dat je dan geen layers meer kan gebruiken. Soms vrees ik dat ik dan de hele website opnieuw moet gaan bouwen, maar dan geheel in layers...

En met de ruim 90 pagina's die de site nu telt, een hele klus.

(Terzijde: Ik heb in april 2008 voor het eerst kennisgemaakt met het bouwen van websites, daarvoor nooit wat gedaan. Dus veel is nog "vreemd" voor mij.)

Hallo,

Een watermerk lijkt mij ook de beste oplossing.
Het probleem is nl. dat je de foto wel kunt beveiligen tegen 'rechter muisklik' maar er bestaat een eenvoudige methode om een foto op beeldscherm te kopiëren. Die ga ik niet uitleggen want dan weet iedereen het. Het komt er iig op neer dat je een kopie maakt van alles dat op het scherm is afgebeeld.

Een watermerk aanbrengen dus. Al weet ik niet hoe je een watermerk kunt aanbrengen, er zijn er hier vast genoeg die dat wel weten.

iapyx

@ hierboven, ik ga deze methode ook niet noemen maar ik denk dat heel veel mensen deze methode tog wel kennen. Dus kijk daar ook maar voor uit.

er is een heel makkelijke oplossing, namelijk (mits je server php heeft) via php on-the-fly een watermerk op je foto donderen. Het werkt best makkelijk, het enige is wel dat mensen via je bronpagina via een omweg alsnog de foto zonder watermerk kunnen pakken. Het alternatief is dan via een foto-bewerk-programma het watermerk invoegen, en als je dat doet, wees wel zo verstandig en maak een backup van die foto zonder watermerk, voor het geval dat er iets fout gaat.

Als je meer wilt weten over dat php-watermerk script, moet je eventjes mailen naar phpwatermerk@vegras-studios.com of in het php-subforum van 'programeren' een vraag maken.

:thumb:

[edit]
maar er bestaat een eenvoudige methode om een foto op beeldscherm te kopiëren. Die ga ik niet uitleggen want dan weet iedereen het. Het komt er iig op neer dat je een kopie maakt van alles dat op het scherm is afgebeeld.
Serieus, je bedoelt toch niet dat 'print screen' knopje rechtsboven op je toetsenbord? -_-'
[/edit]

Laatst bewerkt:
Ja kunt altijd met die foto aan de haak gaan
Of je moet daar onder of er langs of er doorheen weet ik veel wat, de naam van je website zetten

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan