Dure laptop of goedkope laptop en goede desktop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrPsycho

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2009
Ik zal binnenkort een nieuwe pc moeten aanschaffen (huidige is bijna kapot, oa CPU koeler die einde levenstijd is ...) en omdat ik voor mijn studies best ook een laptop zou aankopen (voor volgend jaar of het jaar erna misschien nodig te hebben op school, de 3 jaar erna zeker nodig hebben voor school). Maar ik doe wel regelmatig eens een game, ik pruts wel graag es aan me pc, af en toe kleine upgrade, ... dus ik vroeg me af: wat is nou beter: een duurdere laptop (budget max 1000 euro) kopen met een degelijke cpu en grafische kaart (niet intel GMA troep) of een minder goede laptop (dualcore die wel intel GMA heeft bv) en een goede zelf-samengestelde desktop (quadcore met goede grafische kaart) (ook budget max. 1000 euro)

Een desktop zou ik dus gebruiken voor af en toe zware spelletjes (hoeven niet perse op alles hoogste, vooral voor crysis niet ^^), programmeren (C++, Java, HTML, PHP en de rest van de reutemeteut), soms eens een HDD erin proppen waarop een Linux staat voor servertechnologie studies, af en toe fotobewerking, chatten, internetten, downloaden, ...
De laptop zou ik (als ik er een desktop bijneem) alleen maar nodig zijn voor programmeren, chatten, internet, heel soms eens casual gaming, muziek spelen, HD-filmpje afspelen op tv, ...

Als ik alleen een laptop zou nodig hebben, zou die dus moeten dienen voor al hetgeen dat ik hierboven al heb vermeld.

Als het alleen een laptop zou worden, zou die zeker minstens 5 jaar moeten meegaan.

Wat raden jullie me nu aan: een goede desktop en een basic laptopje of een desktopvervangende laptop? Welk merk is hier het best voor? Welk merk is het best in prijs/kwaliteit hiervoor?

Alles valt of staat met jouw budget. En aangezien we niet in jouw beurs kunnen kijken ;)

Maar goed, die laptops van b.v. de Aldi en of de Lidl (Medion) zijn op zich prima :)

En op de onderdelen die vaak in zulke apparaten zitten, heb je normaliter gewoon de garantie die de fabrikant van het betreffende onderdeel geeft :)

Laptops zijn niet gemaakt om mee te gamen, tenzij je het budget verdubbelt. Je kan gamen, maar je zit met het probleem dat de kwaliteit te wensen overlaat.

Ik zou gaan voor een laptop waarop je je schoolwerk kan doen en een desktop voor games. Met 1000 euro heb je een erg leuke desktop als je die zelf bouwd.

Sterker nog: neem een mini-laptop voor het eenvoudige schoolwerk, ook makkelijk mee te nemen, en een desktop voor games. etc.

Die heb je SAMEN voor je budget van 1000,- euro!

GOEDKOPE laptop ;) puur voor school en chat zaken
DURE desktop voor gamen, modden, scripten en dergelijke:)

Gebruik dit zelf ook, laptopje Compaq (hp) van 3/400 euro prima voor school, en een desktop van 1000+ euro :)

Succes, :thumb:

@ alles hierboven, ik moet dus met die laptop ook goed kunnen scripten, en van die mini laptopjes weet ik dat ze makkelijk kraken als je je boekentas te vol steekt :rolleyes:

@ alles hierboven, ik moet dus met die laptop ook goed kunnen scripten, en van die mini laptopjes weet ik dat ze makkelijk kraken als je je boekentas te vol steekt :rolleyes:

scripten is alleen maar text schrijven
dat moet kunnen met een goed kopen laptop neem ik aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan